به گزارش خبرنگار مهر، کامبیز مهدی زاده صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از اواخر سال ۲۰۱۹ طغیان اپیدمی کرونا ویروس در چین اعلام شد.

وی با بیان اینکه رفتار این ویروس کرونا جدید با ویروس‌های قبلی فرق می‌کند، بیان کرد: این ویروس ضریب انتقال و شیوع بالاتری دارد که همین امر سبب برخی نگرانی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی تاکنون ۱۱ هزار و ۹۵۲ مورد از این بیماری در جهان شناسایی شده است، افزود: همچنین تا الان ۲۵۹ مورد مرگ بر اثر کرونا اعلام شده است.

مهدی زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳ کشور درگیر این بیماری هستند، عنوان داشت: اما در کشورهای همسایه ما هنوز موردی مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه در ۳۱ نقطه کشور پایگاه مراقبت مرزی وجود دارد، بیان داشت: در خراسان جنوبی نیز تنها مرز رسمی استان ماهیرود بوده که در حال حاضر یک تیم دیده ور در این مرز مستقر هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: در این پایگاه مسافران ورودی به استان کنترل شده و کسانی که علائم داشته باشند مشمول مراقبت می‌شوند.

مهدی زاده با اشاره شناسایی ۳۶ نفر چینی در استان، گفت: این افراد که در دو شهرستان استان مشغول بکار هستند به طور کامل غربال شده اند و هیچکدام مشکل نداشته اند.

وی ادامه داد: همچنین یک رابط تعیین شده که به صورت روزانه علائم این افراد را کنترل کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تأکید کرد: بیماری کرونا تاکنون دارو و واکسن اختصاصی ندارد اما درمان عمومی انجام می‌شود که در صورت نیاز در دسترس هستند.

مهدی زاده، شستن دست‌ها با آب و صابون، عدم حضور در مراکز عمومی و رعایت نکات بهداشتی از مهمترین توصیه‌ها برای جلوگیری ابتلاء به این بیماری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1341857
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.