به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید کمال‌الدین میرجعفریان افزود: این طرح جامع تکلیف همه دستگاه‌های اجرایی را در ارایه برنامه‌ها روشن می‌کند.

وی ادامه داد: به محض اینکه طرح جامع موزه بین المللی استکبارستیزی تهیه شود دستگاه‌ها برنامه‌های اجرایی این پروژه را در قالب این طرح آغاز خواهند کرد.

وی یادآور شد: اختصاص ردیف ملی خاصی که بتواند اعتبارات پروژه را تقویت کند نیز از مواردی است که باید به موازات تدوین طرح دنبال شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به اقلیم منطقه گفت: طرح مشاور باید با دقت در تمام ملاحظات اقلیمی تهیه شود.

میرجعفریان افزود: شرایط جوی و جغرافیایی منطقه اگر به درستی در طرح لحاظ نگردد می‌تواند زیرساخت‌های پروژه را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی با اشاره به این که دستگاه‌های اجرایی همه ساله برای برپایی مراسم گرامیداشت روز پنجم اردیبهشت واقعه صحرای طبس پای کارند گفت: دستگاه‌ها در تامین زیرساخت‌های لازم در آن منطقه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: توجه به اجرای پروژه موزه بین‌المللی استکبارستیزی، کاری ملی و وظیفه اخلاقی ما است اگر چه تمام تلاش بر این است که کارهایی که در این پروژه انجام می‌شود، کاملا اثربخش باشد.

مسوول موزه بین المللی استکبرستیزی طبس نیز در این نشست با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی تنها استانی است که موزه دفاع مقدس ندارد، از جدیت و پیگیری‌های استاندار برای اجرای پروژه موزه صحرای طبس گفت.

محمد حسین جهانبخش ضمن اشاره به مذاکرات صورت گرفته با تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: قرار بر این است که مسجد شکر برای بهسازی و اجرای پروژه مجتمع بین راهی به آستان قدس تحویل شود.

وی ادامه داد: بر اساس صحبت‌های مقدماتی، بنا است آستان قدس ضمن بازنگری طرح موجود، نسبت به بازطراحی پروژه هم اقدام کند.

وی اظهار داشت: پروژه موزه بین المللی استکبارستیزی طبس، اعتبار ملی دارد اما تا الان تقویت نشده که با پیگیری‌هایی که از ناحیه استان صورت گرفته قرار است در اعتبارات سال آینده رقم قابل توجهی برای اجرای این پروژه دیده شود.

نشست توسعه موزه بین‌المللی استکبارستیزی صحرای طبس که با حضور مدیران استان برگزار شد، ۱۲ مصوبه در پی داشت که پیش شرط اجرای همه آنها، تهیه طرح جامع این موزه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.