محمدصادق معتمدیان عصر پنجشنبه در نشست سند محرومیت‌زدایی و ‌توسعه شهرستان زیرکوه و بررسی مصوبات سفر قبلی افزود: شهرستان زیرکوه در برخی شاخص‌ها نه تنها از میانگین ملی بلکه از شاخص‌های استانی نیز عقبتر است لذا مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند با برنامه ریزی دقیق، زمان بندی مشخص و انجام برآوردهای لازم، نسبت به انجام تکالیف و اقدامات پیش بینی شده در این شهرستان تسریع ایجاد کنند.

وی گفت: ساخت مجتمع آموزشی در شهر حاجی‌آباد اولویت دارد که باید این طرح نیز با روش ترکیبی اجرا و بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه در سند توسعه و محرومیت‌زدایی خراسان جنوبی چهار شهرستان مرزی زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان مورد توجه قرار گرفته‌ است اضافه کرد: براساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) متولی شهرستان نهبندان، بنیاد مستضعفان متولی شهرستان درمیان، کمیته امداد متولی شهرستان سربیشه و بسیج سازندگی متولی شهرستان زیرکوه انتخاب شد که این الگو برای اولین بار در کشور در خراسان جنوبی اجرایی شد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: این تفاهم‌نامه‌ها با هم‌افزایی دستگاه‌ها و تمرکز بر خدمت‌رسانی اجرایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: گاهی هزینه‌هایی انجام می‌شود ولی به خاطر اینکه اولویت‌ها مشخص نیست عملیات اجرایی پیش نمی‌رود.

معتمدیان گفت: بنا نیست بسیج سازندگی و دیگر حمایت کننده‌ها در بحث محرومیت‌زدایی اعتبار بدهند اما در زمینه تامین نیروی انسانی و تجهیزات انتظار داریم ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی احداث بیمارستان در زیرکوه را با استفاده از ماده ۲۳ پیگیری کردیم افزود: اما ماده ۲۳ چندین سال است که مجوز نمی‌دهد و مجلس هم در کمیسون تلفیق ماده‌هایی را تصویب می‌کند که از دکتر نوبخت خواستیم در ارتباط با این ردیف‌ها و ماده ۲۳ مجوز بگیرند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: طبق پیشنهاد قبلی که به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دادیم، کمیته‌ای متشکل از معاونان و مدیران ستادی وزارتخانه برای بررسی میزان تحقق تعهدات قبلی و شناسایی نیازها و کمبودهای حوزه بهداشت و درمان استان، طی روزهای آتی وارد خراسان جنوبی می‌شوند.

وی بیان کرد: همچنین در قالب پیشنهادی که طی سفر اخیر دکتر نوبخت به استان ارائه دادیم و مورد موافقت ایشان قرار گرفت، مقرر شد منابع و اعتبار موردنیاز برای تکمیل ۲۴ پروژه مهم و دارای اولویت حوزه بهداشت و درمان استان که قابلیت بهره برداری تا دهه فجر را دارند به طور ۱۰۰ درصد تخصیص یابد.

وی ادامه داد: در سفر رییس سازمان برنامه و بودجه مقرر شد ۱۰ هزار واحد مسکونی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر (خورشیدی) تجهیز شود و در این ارتباط پیشنهاد دادیم ۵۰ درصد یارانه دولت و ۵۰ درصد تسهیلات ارزان قیمت را بگیریم که تحقق آن زمینه ماندگاری روستاییان را فراهم می‌کند.

معتمدیان گفت: امیدواریم با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان یک ظرفیت نسبی اشتغال خوبی را در استان داشته باشیم.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف در استان تمرکز بر مناطق محروم و مرزی است که با تقسیم کار و هم‌افزایی نهادهای انقلابی و دستگاه‌ها همپوشانی ایجاد خواهیم کرد تا سرعت بخشی به پروژه‌های عمرانی و اقتصادی را در شهرستان داشته باشیم.

معتمدیان گفت: توجه ما به مزیت‌های نسبی هر منطقه بوده‌ که یکی از مهمترین ظرفیت‌های شهرستان زیرکوه، مرز مشترک با افغانستان است از این رو وضعیت موجود و مقایسه‌ای شهرستان را مورد بررسی قرار دادیم تا شاخص‌ها مشخص شود.

وی افزود: در بسیاری از شاخص‌ها در این شهرستان از جمله برق و راه روستایی از محرومیت عبور کرده و به عدد صد درصد رسیده‌ایم که طی ۲ سال آینده در گازرسانی هم روستاهای مختلف شهرستان از این نعمت برخوردار خواهند شد.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در لایحه بودجه ۹۹ ردیف‌ها و اعتبارات ملی توسعه استان در قالب برنامه میان مدت توسعه که مرتبط با سفر رییس سازمان برنامه و بودجه بود، اعتبارات خوبی جذب شد که سهم شهرستان زیرکوه را در برنامه‌ریزی‌های آتی لحاظ خواهیم کرد.

او گفت: امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم برنامه‌های مختلف استان را اجرا کنیم و در دستور کار قرار دهیم چرا که برنامه نوشتن برای بقیه درست نیست.

همچنین در نشست سند محرومیت زدایی و توسعه شهرستان زیرکوه به ریاست استاندار خراسان جنوبی اصلاح و بازسازی لوله‌ای ۱۴۰ کیلومتر شبکه فرسوده توزیع آب روستایی با اعتبار ۳۵۰ هزار میلیون ریال، آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار (شامل ۱۰ روستا) در قالب ۸ پروژه با اعتبار ۳۸۵ هزار میلیون ریال، حذف مدارس دارای سیستم گرمایشی غیراستاندارد تا هفته دولت سال ۱۳۹۹، هوشمندسازی ۲۰۰ کلاس درس با کمک دستگاه معین، حذف مدارس کانکسی تا سال ۱۴۰۰، احداث مدرسه ۶ کلاسه در حاجی‌آباد و بهمن‌آباد و محوطه سازی و دیوارکشی ۲۰ مدرسه روستایی مصوب شد.

استاندار خراسان جنوبی امروز (پنجشنبه) به همراه معاونان اقتصادی و عمرانی خود و جمعی از مسوولان استان از طرح‌های عمرانی شهرستان زیرکوه بازدید کرد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و زیرکوه دارای سه بخش مرکزی، شاسکوه و زهان است.

استاندار خراسان جنوبی فروردین امسال در قالب سفر شهرستانی به زیرکوه سفر کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.