محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در دیدار «حسین مدرس خیابانی» قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی بر استفاده از ظرفیت‌های استان در مبادلات مرزی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان خاطرنشان کرد: محصولات کشاورزی ویژه، ذخایر معدنی و... از جمله توانمندی‌های استان است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

استاندار خراسان جنوبی، از اقبال استان برای فراهم شدن شرایط لازم در مبادلات مرزی گفت و افزود: تمامی دستگاه‌ها برای تسهیل شرایط به منظور استفاده از این ظرفیت‌ها آمادگی لازم را دارند. 

وی همسایگی استان خراسان جنوبی با کشور افغانستان را فرصت مناسبی برای توسعه مبادلات مرزی عنوان و تصریح کرد: رفع موانع موجود در این زمینه، می‌تواند سهم صادرات کشور از مرزهای افغانستان را افزایش دهد. 

معتمدیان گفت: تنها در سال ۹۶ یک سوم کل صادرات کشور از مرز افغانستان صورت گرفته و رفع مشکلات می‌تواند این رقم را بیشتر کند. 

وی افزود: دیده شدن ظرفیت‌های خراسان جنوبی در سازمان توسعه تجارت ایران، می‌تواند ضمن کمک به توسعه استان، منافع فراوانی هم برای کشور به همراه داشته باشد. 

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی نیز در این دیدار با استقبال از پیشنهادات ارائه شده درخصوص تسهیل شرایط برای مبادلات مرزی، از برنامه‌های وزارتخانه در زمینه توسعه ترانزیت و واردات کالاهای خاص از مرز افغانستان و همچنین اصلاح و بازنگری قوانین این حوزه خبر داد.

بازدید از مرز ماهیرود در شهرستان سربیشه و شرکت در نشست کارگروه توسعه صادرات استان از برنامه‌های سفر یک روزه مدرس خیابانی به خراسان جنوبی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.