عباس جرجانی عصر دوشنبه در نشست فعالان حوزه گردشگری با استاندار خراسان جنوبی افزود: تقویم گردشگری برای جذب گردشگری در زمان‌های مناسب تاثیر بسیار خوبی دارد و جاذبه‌های هر شهرستان نیز باید در این تقویم لحاظ شود. 

وی با اشاره به اینکه گردشگری سلامت نیز در استان راه اندازی می‌شود گفت: ۲ طرح برای این موضوع به دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری ارایه شده که در صورت تکمیل مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل ۱۲ اتاق فکر در این دفتر ادامه داد: یکی از مهمترین اتاق‌های فکر تشکیل شده، موضوع گردشگری است که تاکنون نتایج خوبی نیز داشته است. 

وی اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌هایی برای کمک به اعتبارات تاکنون با سازمان مدیریت و برنامه ریزی به امضا رسیده که در قالب آن موضوعاتی همچون تولید محتوا نیز دنبال می‌شود. 

وی بیان کرد: در این راستا می‌توان از یک تا سه درصد هزینه پژوهشی دستگاه‌ها را برای تولید محتوا در قالب گردشگری استفاده کرد که از توان بخش خصوصی نیز در این زمینه می‌توانیم استفاده کنیم. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی نیز با اشاره به تدوین سند جامع گردشگری استان گفت: روند اجرایی این تدوین از محل اعتبارات پژوهشی استان شروع شده که امیدواریم تا سال آینده به پایان برسد و به عنوان یک نقشه راه بتوان از آن استفاده کرد. 

حسن رمضانی گفت: حوزه گردشگری خراسان جنوبی هنوز جوان است و سابقه طولانی ندارد به همین دلیل انجمن‌های صنفی این حوزه زیاد نیستند. 

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه مدیریت کلان استان، مسیر پیش روی صنعت گردشگری هموارتر شود و بهتر بتوان در این مسیر گام برداشت. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.