حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار موکب‌داران اربعین حسینی افزود: ارائه گزارش‌ خوب است اما این آمار و ارقام چیزی نیست که در گزارش‌ها بگنجد زیرا کیفیت عشق به خدا و محبت به امام حسین (ع) با قلم، آمار و زبان قابل گفتن نیست و این بسیار مهم است.

وی گفت: امام حسین (ع) بنا به اسناد موجود اعم از احادیث، روایات، تفسیر آیات قرآن و آنچه از زبان پیغمبران قبل از اسلام و اسنادی که در نظام خلقت وجود دارد، دارای شخصیت استثنایی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: بارها شنیده‌اید که اولین روضه‌خوان امام حسین (ع) حضرت جبرئیل برای آدم ابوالبشر بوده است و در گذشته جهان مانند امروز به هم متصل نبود اما امروز همه جهان مانند یک کف دست است و می‌توانید از سراسر جهان اطلاعات را جمع آوری کنید لذا اگر در گذشته نسبت به امام حسین و شخصیت ایشان حرف می‌زدیم کسی خبر نداشت اما امروز همه خبر دارند.

وی تصریح کرد: اگر بشر در طول و عرض تاریخ جست و جو کند تا شخصیتی چون اباعبدالله الحسین را پیدا کند، به طور حتم نمی‌تواند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: کسانی که احادیث مربوط به امام حسین (ع) را مستقیم از زبان پیغمبر شنیدند دارای امتیازی بودند اما امتیاز شما بالاتر است به جهت اینکه بعد از ۱۴۰۰ سال، آنچه را که پیغمبر فرموده است، می‌بینید.

وی اظهار داشت: نام امام حسین امروز هم با تمام اقداماتی که متوکلیان گذشته و زمان انجام دادند، زنده است و بعد از این همه سال تمام آزادگان جهان را به سوی خود جذب می‌کند.

وی با بیان اینکه نقش اربعین در تمام مسایل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، سیاسی، جهاد در راه خدا و عشق به اهل بیت (ع) نمایان شده است افزود: استکبار جهانی با تمام خشونتی که دارد در مقابل این حرکت عظیم زانو زده است.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: زحمات موکب‌داران اربعین در مقابل اقدامات استکبار کودک‌کش معنای ویژه‌ای را برای جهانیان بازگو می‌کند زیرا آن طرف آدم‌کشی است و این طرف عشق و محبتی که زمینه‌ساز ظهور خواهد شد.

وی گفت: دنیا را با ویرانی و کشتار نمی‌شود اداره کرد اما با ایثار و از خودگذشتگی می‌شود و این پیامی برای دنیا است که اگر آمریکا با هفت تریلیون دلار هزینه در منطقه غرب آسیا دست خالی ماند اما اربعین به هسته مقاومت در برابر ظلم تبدیل شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز حامیان ارزش و آزادگی به کاروان حسینی پیوستند از کشیش مسیحی آمریکایی گرفته تا افراد غیرمسلمان در دیگر کشورها عشق به آزادگی را در منطق شیعه یافتند.

وی گفت: با تمام مشکلاتی که در کشورها وجود دارد اما عشق به مقام معظم رهبری به عنوان حسین زمانه روز به روز در راستای فرهنگ مقاومت تقویت می‌شود و در کشورهایی همچون نیجریه، یمن، سوریه و دیگر کشورها در مقابل ظلم می‌ایستند که این ارزش مکتب عشق و محبت است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: مردم با همه کمبودهایی که وجود دارد به انقلاب عشق می‌ورزند و آنچه به عنوان مکتب تشیع است، مردم با اخوت و برادری تشنه آن هستند.

وی گفت: شیخ زکزاکی به خاطر بزرگداشت اربعین حسینی پنج پسر و هزاران نفر از یاران خود را با یورش وهابی‌ها و ارتش نیجریه از دست داد و پنج سال هم در زندان به سر می‌برد اما حرفش عوض نمی‌شود زیرا تمام وجودش در خدمت حسین (ع) قرار گرفته است.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: در اخلاق، رفتار و مدیریت‌ها، مشکلاتی وجود دارد که هیچ ربطی به انقلاب، اسلام، عدالت و امام حسین (ع) ندارد لذا ما باید خود را درست کنیم.

وی گفت: این همه داعشی، وهابی، آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و غیره در مقابل انقلاب قرار گرفتند و صدام را حمایت کردند اما چه شد، متاسفم از برخورد برخی مسئولان با این مسایل که خداوند هدایتشان کند.

۴۲ موکب خراسان جنوبی امسال در مراسم اربعین حسینی به زایران خدمات رسانی می‌کنند.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.