به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی جعفر شهامت افزود: این حوادث غالبا به دلیل «عدم توجه به جلو ناشی از خواب آلودگی» از سوی رانندگان بوده که در این زمینه تماس با سامانه گویای 141، برنامه‌ریزی و مدیریت سفر در مسیر، بهره‌ مندی از امکانات مجتمع‌های خدماتی رفاهی، رعایت نکات ایمنی، استراحت و توقف 15 دقیقه‌ای بعد از هر 2 ساعت رانندگی از جمله راهکارهای سودمند در کاهش این نوع از تصادفات به شمار می‌آید.
وی گفت: نتایج برگرفته از سامانه های هوشمند حمل و نقل (ITS) در استان رشد هشت درصدی تردد آذرماه را نسبت به بازه مشابه سال قبل نشان می دهد و سامانه های هوشمند حمل و نقل مرکز مدیریت راه های استان با هدف اطلاع یابی از آخرین وضعیت جریان ترافیک جاده های بین شهری، شبانه روزی فعالیت و پایش می کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل (ITS) در استان افزود: بیش از 95 درصد حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی جا به جایی کالا و مسافر است که این موضوع اهمیت ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده ای را بیشتر کرده است.
وی با بیان اینکه روز اوج سفرهای ماه گذشته یکشنبه چهارم آذر مصادف با میلاد نبی اکرم (ص) بوده است گفت: ساعات اوج این سفرها غالبا در بازه 15 تا 18 عصر را نشان می دهد که در مواقع مداخلات جوی نظیر بارش برف و باران تمامی گشت ها و راهداران آماده باش هستند.
شهامت اظهار داشت: 9 ماه گذشته از سال بیش از 26 میلیون پلاک خوانی، توسط سامانه های کنترل هوشمند انجام شده که که بیش از 50 درصد آن در سه ماه اخیر مربوط به ثبت سرعت های متوسط وسایل نقلیه بوده است.
وی افزود: طبق نتایج حاصله از پایش و تحلیل ترافیک عبوری استان، مجموع متوسط تردد ساعتی ورود - خروج استان در آذرماه یکهزار و 200 وسیله نقلیه در ساعت بود که 40 درصد از این حجم را ناوگان سنگین به خود اختصاص داده و بیشترین حجم سفرهای ورودی به استان به ترتیب با مبدأ استان های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و اصفهان و نیز بیشترین حجم سفرهای خروجی از استان به ترتیب به مقاصد همین استان ها بوده است.
خراسان جنوبی با 6 استان کشور همجوار است.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.