به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی محمدپور اظهار داشت: دستگاه های کارت خوان به دلیل برخورداری از مزایای فراوان از جمله صرفه جویی در وقت و زمان، امنیت بیشتر و غیره با استقبال بیشتری از سوی فروشندگان و مشتریان مواجه شده اند.
وی افزود: مجرمان با نصب ابزاری پیشرفته در محل کشیده شدن کارت‌های بانکی (POS) که قادر است تمامی اطلاعات کارت بانکی را کپی کرده و اطلاعات کارت را بخواند و با به دست آوردن رمز عبور که معمولا مشتریان در اختیار آنها قرار می‌دهند، تمامی اطلاعات موردنیاز برای دسترسی به حساب افراد را به دست آورده و از این طریق برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی قربانیان اتفاق می‌افتد.
رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی بیان کرد: برای پرداخت وجه کالای خریداری شده، افراد باید بشخصه به دستگاه POS مراجعه کرده و عملیات واریز پول را انجام دهند که هنگام وارد کردن رمز عبور به دوربین های مداربسته اطراف و اطرافیان خود توجه داشته باشید و دست خود را حائل قرار دهید و پس از اتمام عملیات رسید آن را به دقت بررسی و نزد خود نگه دارید.
وی یادآور شد: همچنین در صورت ناموفق بودن تراکنش، رسید مربوطه را دریافت و تا حصول اطمینان از کسر نشدن وجه نزد خود نگهدارید؛ ضمن اینکه در صورت فعال بودن پیامک بانک از تمامی تراکنش های حساب بانکی خود مطلع خواهید شد.
سرهنگ محمدپور از شهروندان درخواست کرد در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند و هشدارهای پلیس را جدی بگیرند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.