** ورودی سالن برگزاری این آیین، چند تاج گل اهدایی از برخی صنایع بزرگ استان به همراه پیام تبریک به استاندار جدید وجود داشت.
** برخی از فعالان اقتصادی، چهره های شناخته شده از احزاب سیاسی، نمایندگانی از سازمان های مردم نهاد، تشکل های بخش خصوصی و برخی سران طوایف نیز در این آیین به چشم می خوردند.
**مسئول دفتر و قائم مقام نماینده ولی فقیه نیز برای شرکت در آیین تکریم و معارفه از همان ابتدا حضور داشتند.
** در این مراسم صندلی میهمانان با نوشته هایی متمایز بود در ردیف های جلو ، خانواده معظم شهدا، ائمه جمعه، فرمانداران و برخی از مدیران دستگاه های اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی نشسته بودند.
** پس از پخش کلیپ سلام بر ائمه اطهار (ع) با صدای رهبر معظم انقلاب، سرود جمهوری اسلامی ایران و صلوات خاصه امام رضا(ع)، با شروع مراسم از طریق پرده پروژکتور متنی نمایش داده شد که خیر مقدم روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی به وزیر کشور را نشان می داد در حالی که معاون وزیر کشور میهمان این جلسه بود ولی این متن سریع از روی پرده حذف شد.
** مشیر الحق عابدی سرپرست قبلی استانداری و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در سخنرانی خود خطاب به معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور خواستار افزایش سهیمه قیر رایگان استان از پنج به 13 هزار تن شد که پاسخی برای این خواسته دریافت نشد.
** فرهاد فلاحتی رئیس مجمع نمایندگان استان هنگامی که تریبون را به دست گرفت گفت: به خاطر زمان کوتاهی زمانی که در اختیار دارم به شیوه مجلس مطالب را مکتوب کرده ام .
وی همچنین در میان سخنانش یک بیت شعر از شیخ محمود شبستری خواند: «جهان چون زلف و خط و خال و ابروست که هر چیزی به جای خویش نیکوست».
وی در بخشی از سخنانش که بر پیگیری مساله پروازهای استان تاکید داشت اظهار داشت: به خاطر نبود پرواز دیشب با آقای استاندار تا صبح در جاده بیدار بودیم.
** محمد مهدی مروج الشریعه استاندار سابق خراسان جنوبی نیز زمانی که پشت تریبون رفت گفت: سی و نه سال و اندی از عمر خود را در مسیر منتهی علیه شرق تا شمال شرق کشور گذراندم و اگر نمایندگان مجلس فقط یک سال دیگر فرصت می دادند تازه به اول چل چلی می رسیدم اما این فرصت داده نشد». که این سخن او با خنده حضار همراه بود.
وی در بخشی دیگر از سخنانش پنج وصیت به استاندار جدید کرد که حمل و نقل اعم ازهوایی، جاده ای، ریلی، انتقال آب از دریای عمان به استان، مطالعه آب های ژرف و توجه به مسایل اجتماعی و فرهنگی از جمله آن بود.
** مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور نیز که در این آیین با لهجه شیرین اصفهانی سخن می گفت، خادمی مردم کویر را یک نعمت دانست.
وی وزیر کشور را یک انسان پر کار و پر تلاش معرفی کرد و گفت: به خاطر این تلاش ها دستش را می بوسم.
جمالی نژاد در بخش دیگر از سخنانش ضمن توصیه به جریان های سیاسی برای همدلی و صداقت اظهار داشت: همه جریان های سیاسی از جمله دولت اعتدال و سایر باید داشته های خود را به اشتراک بگذارند چون اینجا کشورمان است و قرار نیست هیچکس حذف شود. که البته در اینجای سخنش صدای ضعیفی از بین جمعیت شنیده شد: « اینجا با تهران فرق می کند».
** معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور هنگامی که می خواست لوح تقدیر وزیر کشور را به محمد مهدی مروج الشریعه استاندار سابق خراسان جنوبی اهدا کند بوسه ای بر پیشانی وی زد.
** مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی و عیسی جعفری گیو مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان نیز هدیه ای را به نمایندگی از سایر مدیران تقدیم استاندار سابق کردند البته هدایای زیادی از بخش های مختلف به محل مراسم آورده شده بود.
** آیین تکریم و معارفه حدود ساعت 9 و 25 دقیقه صبح روز دوشنبه 12 آذر ماه شروع و در ساعت 11 و 30 دقیقه به پایان رسید.
**از 2 ساعتی که برای این آیین در نظر گرفته شده بود، 12 دقیقه رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس صحبت کرد، 9 دقیقه استاندار جدید خراسان جنوبی، 32 دقیقه و 7 ثانیه استاندار سابق ، پنج دقیقه سرپرست قبلی استانداری و 24 دقیقه زمان هم به سخنان معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور که میهمان ویژه استان بود اختصاص یافت.
«محمدصادق معتمدیان» در نشست روز چهارشنبه (هفتم آذرماه) هیات دولت به عنوان هفتمین استاندار خراسان جنوبی منصوب شد.
وی چهارمین استاندار منصوب دولت تدبیر و امید در خراسان جنوبی به شمار می رود.
«محمدمهدی مروج الشریعه» استاندار سابق خراسان جنوبی، 26 آبان امسال با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان این پست را ترک کرد و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، سرپرست استانداری خراسان جنوبی شد.
استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند 11 شهرستان دارد.
گزارش از عصمت برزجی
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.