به گزارش ایرنا علی اصغر نظافت روز یکشنبه در نشست شورای فرعی پدافند غیرعامل شهرستان درمیان افزود: جنگ هیبریدی همان جنگ های ترکیبی است که دشمن در این راهبرد از همه نوع ابزار و راهکار شامل تهدید، تحریم، فشار اقتصادی و تمامی ظرفیت های جنگ های نرم، سخت و نیمه سخت استفاده می کند.
وی بیان کرد: در حال حاضر هم در حال مقابله با جنگ تمام عیار اقتصادی دشمنان هستیم و دشمنان هر سال با طراحی یک نوع جنگ روانی به دنبال ضربه زدن به نظام است که باید هوشیار باشیم.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی گفت: امروز تهدیدات دشمن فقط به اقدامات نظامی محدود نمی شود به همین دلیل نقش پدافند غیرعامل بیشتر از همیشه برجسته است و دشمنان برای ضربه زدن مجموعه ای از تهدیدات را به کار می گیرند که امروز جنگ های ترکیبی تازه ترین شگرد آنها است.
وی اظهار داشت: پدافند غیرعامل یک موضوع مهم برای تامین امنیت و آرامش مردم در مسائل مختلف است و با توجه به اهمیت پدافند غیرعامل، آموزش همگانی برای آشنایی مردم با مفاهیم و اهداف آن ضروری است.
فرماندار درمیان هم در این نشست گفت: با توجه به مرزی بودن شهرستان اصول پدافند غیرعامل در زیرساخت های حساس و مهم شهرستان مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که یک اقدام ناصحیح ممکن است خسارت های جبران ناپذیری را به بار آورد.
محمد بشیری زاده افزود: پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی است که مستلزم به کارگیری جنگ افزار نبوده و با اجرای به موقع آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد یا میزان این خسارات را به حداقل رساند.
وی بیان کرد: باید آموزش های پدافند غیرعامل را به تمامی افراد شهرستان در هر سطحی ارائه دهیم.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند است.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.