چند روزی همقدم با شهید کازرونی-۱۲

چرا شرطه های عربستان قصد دستگیری شهید کازرونی را داشتند؟/آیا موفق شدند او را دستگیر کنند؟

مهدی (شهید کازرونی) به عنوان خدمه زائران سفر حج به مکه رفته بود که... .

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: مدتی از تولد بشیر و نذیر(1) گذشته بود که مهدی(2) باید راهی سفر حج می شد، حجی که برای مهدی با دیگران فرق داشت، او آنجا به تبلیغ نظام اسلامی و امام پرداخت و همین مساله حساسیت مسئولان عربستانی را برانگیخته بود و تصمیم گرفتند که مهدی را دستگیر کنند.

بار اول موفق نشدند و مهدی با زیرکی تمام از دستشان گریخت.

بار دوم که در کنار بقیع و به هنگام دعای کمیل مشغول پخش عکس امام بود به سراغش آمدند تا او را بگیرند اما این بار هم موفق نشدند و مهدی باز هم راهی برای فرار پیدا کرد.

سفر حج به پایان رسیده بود و همه کاروان خود را برای بازگشت آماده می کردند که ماموران عربستان بر سر مهدی ریختند و دست و پایش را زنجیر زدند و با زور او را به فرودگاه بردند و سوار هواپیمایی که به مقصد شیراز پرواز داشت کردند.

مهدی که هیچ پولی همراهش نداشت به محض رسیدن به شیراز به سراغ یکی از دوستانش که در بازار مشغول به کار بود رفت و مقداری پول از او قرض گرفت و خود را به کرمان رساند و چون هنوز چند روزی تا پایان سفر مهدی مانده بود، خانواده تدارکی برای بازگشتش ندیده بودند و وقتی مهدی را پشت در خانه دیدند مات و مبهوت مانده بودند که چرا زودتر از موعد مقرر بازگشته که کبودی زنجیرها بر روی پاهایش کار خودش را کرد و راز آزارهایی را که دیده بود بر ملا.

 
1. فرزندان دوقلوی شهید کازرونی.
2. سردار شهید مهدی کازرونی، مسئول طرح عملیات لشکر 41 ثارالله که در عملیات والفجر 4 به شهادت رسید.

دیدگاه تان را بنویسید