به گزارش ایرنا ، کریم ذوالفقاری روز یکشنبه در دیدار با سرپرست فرمانداری شهرستان پیشوا افزود: در استان تهران 3 هزار و 158 هکتار گلخانه وجود دارد که سالانه در این گلخانه ها 575هزار تن محصولات سبزی و صیفی معادل 29درصد کل محصولات گلخانه ای کشور، 926 هزار گل شاخه بریده معادل 62 درصد تولید کشور، 36هزار تن قارچ معادل 27 درصد کل تولید کشور تولید می شود.
وی اظهارداشت: کشت گلخانه ای راندمان عملکرد و تولید محصول را به ازای هر مترمکعب آب مصرفی 10 برابر افزایش می دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران همچنین به اشتغال افراد در گلخانه ها نیز اشاره کرد واضافه کرد:به ازای هر هکتار 5 تا 15 نفر بصورت مستقیم جذب کار می شوند و با وجود 3 هزار و 158 هکتار گلخانه در استان، برای 10 هزار نفر بصورت مستقیم و 50 هزار نفر بصورت غیرمستقیم کار ایجاد شده است.
وی با بیان این که 25 تا 30 درصد از گلخانه های کشور در استان تهران می باشند، ادامه داد: شهرستان پیشوا با داشتن یک هزار و 200 هکتار گلخانه ، یک سوم از مساحت گلخانه های استان را به خود اختصاص داده است.
ذوالفقاری یکی از مهمترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی را راه اندازی باراندازصادراتی پیشوا عنوان کرد و افزود: راه اندازی بارانداز صادراتی محصولات کشاورزی و فعال کردن تعاونی گلخانه داران با هدف فراهم سازی بستر صادرات، کوتاه کردن دست واسطه ها و ایجاد رونق اقتصادی در پیشوا ضروری است.
وی اظهارداشت: به منظور رونق بخشیدن به کشاورزی پیشوا باید به گونه ای عمل کنیم که در یک پروسه 4 الی 5 ساله گلخانه های پیشوا را به دو برابر افزایش دهیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به تحولات اقتصادی و افزایش قیمت دلار خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات ناشی از افزایش قیمت ارز در کشور ، این امر یک فرصت برای گلخانه داران در بحث صادرات محصول است.
وی تصریح کرد: با برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب می توانیم از افزایش قیمت دلار به عنوان یک فرصت طلایی برای بخش کشاورزی استفاده کنیم.
ذوالفقاری تصریح کرد: در حال حاضر نیز محصولات کشاورزی پیشوا صادر می شود اما بخشی از سودی که باید به گلخانه دار برسد تا کار خود را توسعه دهد نصیب واسطه ها می شود.
شهرستان پیشوا بیش از 12 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.