حبیب الله غفوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل بالا بودن حجم ورودی و خروجی هزینه های منطقه افزایش یافته و این امر موجب می شود علیرغم عبور تمامی خطوط مترو از منطقه 6 حمل و نقل عمومی پاسخگوی نیاز جمعیت نباشد.
وی اظهارداشت: به بیان دیگر با توجه به جمعیت منطقه که حدود 300 هزار نفر است موضوع دسترسی به یکی از مدهای حمل و نقل در فاصله 400 متری در منطقه 6 محقق شده اما به دلیل حجم ورودی و خروجی زیاد حمل و نقل عمومی در عمل پاسخگوی نیاز شهروندان نیست.
غفوری با اشاره به تولید روزانه 270 تن زباله در سطح منطقه یادآور شد: همچنین به دلیل ورود جمعیت زیاد به منطقه، شهرداری در برخی نواحی روزانه 6 بار نسبت به جمع آوری زباله و نظافت معابر اقدام می کند.

*150 ساختمان ناایمن در سطح منطقه وجود دارد
غفوری در ادامه اظهارداشت:براساس اعلام دبیر ستاد بحران منطقه 6 حدود 150 ساختمان ناایمن در سطح منطقه وجود دارد که تاکنون 2 تا 3 بار اخطار به آنها داده شده است.
وی با اشاره به حادثه آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو در میدان ولیعصر (عج) افزود: به این ساختمان بیش از چهار بار اخطار داده شده بود و از آنجایی که اغلب ساختمان های منطقه 6 مراکز دولتی هستند متاسفانه به اخطارهای شهرداری در این زمینه توجهی نمی شود.
به گزارش ایرنا، طبقه منهای چهار ساختمان شرکت تولید نیروی برق حرارتی بهمن ماه سال گذشته دچار آتش سوزی شد که آتش نشانان پس از 48 ساعت موفق به مهار آتش شدند.
محمدعلی نجفی شهردار وقت تهران در زمان این حادثه عنوان کرد: امکان نشست و یا تخریب بخشی از ساختمان وجود دارد.
غفوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار گرفتن 6 ایستگاه خط 6 مترو در این منطقه گفت: در حال حاضر تملک یا تهاتر ایستگاه های این خط در منطقه 6 انجام شده و تنها در یک مورد و ایستگاه نزدیک موزه هنرهای معاصر به دلیل احتمال آسیب موزه مقرر شد مکان ایستگاه جا به جا شود که کارهای آن در حال انجام است.
وی درخصوص املاک معارض خط 6 مترو خاطرنشان کرد: حدود 20 خیابان و پیاده رو برای احداث خط 6 در اختیار شرکت مترو قرار گرفت و علاوه بر آن 30 میلیارد تومان نیز بابت تملک املاک معارض هزینه شد.
قائم مقام شهرداری منطقه 6 درخصوص طرح زیرگذر مترو میدان جهاد نیز گفت: قرار بود در قسمت ورودی مترو میدان جهان زیرگذر احداث شود و به همین یک دستگاه پل عابر پیاده به صورت موقت و تا زمان احداث زیرگذر در خیابان فاطمی نصب اما به دلیل تغییرات مدیریت اجرای این طرح متوقف شد.
وی با اشاره به اینکه این زیرگذر دارای 2 ورودی در قسمت جنوبی و شمالی است اضافه کرد: در حال حاضر منتظر تصمیم معاونت حمل و نقل و ترافیک درخصوص این زیرگذر هستیم.
خط 6 مترو از جنوب شرقی تهران (دولت آباد) به (شمال غربی) کن می رود.

* بهره برداری از چند پروژه عمرانی تا پایان شهریور ماه
قائم مقام شهرداری منطقه 6 تهران همچنین از افتتاح چند پروژه عمرانی در اواخر نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: مجموعه چند منظوره کردستان با معماری ایرانی اسلامی با بیش از هفت هزار متر زیربنا شامل سوله و انبار بحران، مجموعه ورزشی با سالن های فوتبال، فوتسال و بدنسازی و مجموعه توپی، مجموعه بحران در شهرک والفجر، سوله بازیافت در بیهقی، مجموعه های ذخایر آب، بازسازی بخشی از بوستان لاله، 2 میدان میوه و تره بار در ناحیه 2 و 5 منطقه، احداث چهار سرای محله و مسجدسرای گلها بخشی از این پروژه هاست که به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به ترافیک سطح منطقه به دلیل مراجعه به مراکز درمانی درخصوص ساخت پارکینگ نیز اظهارداشت: یک پارکینگ با ظرفیت 600 خودرو در میدان توحید در حال ساخت است.
به گفته غفوری علاوه بر آن شهرداری با بیمارستان ها و مراکز درمانی برای ساخت پارکینگ همراهی و همکاری لازم را خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: همچنین از آنجایی که اغلب قشرهای ضعیف و از سایر استان ها به این مراکز درمانی مراجعه می کنند تلاش شد مکان هایی با عنوان همراه سرا برای همراهان بیماران راه اندازی شود که در همین راستا یک همراه سرا با ظرفیت 200 نفر در حال فعالیت بوده و یک مورد دیگر با همین ظرفیت در حال ساخت است که بزودی به بهره برداری می رسد.
غفوری با اشاره به حمایت مدیریت شهری از شرکت های دانش بنیان گفت: در همین راستا زمینه استقرار بیش از 50 شرکت دانش بنیان در سطح منطقه فراهم شده است و با توجه به ابلاغ شهردار تهران درخصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان در2سال ابتدایی و تا زمانی که این شرکت ها به سود دهی قابل قبول دست پیدا نکنند نسبت به آنها سخت گیری نمی شود.

*منطقه 6؛ با سوادترین منطقه تهران
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تدوین برنامه سوم شهر تهران اظهارداشت: در جریان تدوین برنامه برای منطقه 6 با نخبگان، شهروندان محلات، افراد ذی نفوذ و معاونت های تخصصی منطقه کارگاه ها و جلسات مشترکی برگزار می شود تا در نهایت برنامه ای منسجم ارائه شود.
غفوری با اشاره به اینکه منطقه 6 به عنوان منطقه مرکزی پایتخت از مزیت هایی برخوردار است که در تدوین برنامه مورد توجه قرار گرفته است اظهارداشت: وجود مراکز آموزشی، درمانی، بیش از 100 خوابگاه دانشجویی، سازمان های مردم نهاد و اقلیت های مذهبی شرایط خاصی را در این منطقه بوجود آورده که البته باید به این مسائل پدیده شب مردگی و پیری جمعیت مردم منطقه را نیزاضافه کرد.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته مساله شب مردگی تا حدی بهبود یافته و آمارهای جمعیتی نشان می دهد جمعیت در این نقاط در مقایسه با سه سال گذشته افزایش یافته است.
قائم مقام شهردار منطقه 6 افزود: علیرغم این مسائل نرخ باسوادی در منطقه 6 در بین مناطق 22 گانه پایتخت بالاتر بوده و این منطقه با سوادترین منطقه تهران به شمار می رود و ساکنان آن با میانگین 13 سال زندگی بیشترین علقه و ماندگاری را در سطح منطقه دارند.
وی با اشاره به قرارگیری سه بوستان شاخص لاله، ساعی و هنرمندان در منطقه 6 افزود: در ایام تابستان خدمات دهی در این بوستان تا پاسی از شب (2 بامداد) ادامه دارد و تنها برای چند ساعت به منظور آماده سازی بوستان برای روز بعد خدمات دهی متوقف می شود.
غفوری گفت: در حال حاضر نیز ویژه برنامه هایی با عنوان شادستان تا پاسی از شب در بوستان لاله برگزار می شود، ضمن اینکه خدمات رسانی بوستان های لاله و ساعی در ایام ماه مبارک رمضان به صورت شبانه روزی انجام می شد.
وی با تأکید بر ضرورت مشارکت شهروندان در اداره امور شهر تأکید کرد: به طور قطع اگر مردم در اداره شهر با مدیریت شهری مشارکت نکنند توسعه شهر اتفاق نخواهد افتاد.
به گفته وی همه چیز را نباید از مدیریت شهری خواست زیرا مدیریت شهری تسهیل کننده است؛ آنچه مهم است مشارکت و همراهی مردم در اداره امور شهر است.
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.