به گزارش ایرنا ، ثریا شارقی روز دوشنبه در جریان بازدید از سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه بانوان شهرستان قرچک افزود: یکی از اقدامات مهم دولت در حمایت از بانوان کارآفرین ، اختصاص 48 میلیارد تومان تسهیلات 4 درصد برای مشاغل خانگی است که از این میزان ، 21 میلیارد تومان از سال گذشته تا کنون در استان تهران توزیع شده و تا شهریور ماه امسال پرداخت آن ادامه دارد.
وی ادامه داد: در حوزه کارآفرینی بانوان در مناطق روستایی نیز تسهیلات ویژه ای از سوی دولت در نظر گرفته شده به گونه ای که بانوان کارآفرینی که بتوانند نسبت به راه اندازی کسب و کار روستایی اقدام کنند ، میتوانند از حداقل یکصد میلیون تومان تسهیلات برخوردار شوند.
شارقی اظهار کرد: یکی از برنامه های اداره کل امور بانوان استانداری ، امنیت اجتماعی بانوان است که برای دست یابی به این مهم ، سه گروه جهادی بسیج ، سازمان های مردم نهاد و کارشناسان اداری با حضور در مناطق مستعد آسیب های اجتماعی ، با ارائه آموزش و مشاوره های تخصصی ، از بروز این آسیب های پیشگیری می کنند و یا در صورت بروز آسیب ، از افزایش آن جلوگیری می کند.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تهران با اشاره به لزوم گذر از تفکر تک فرزندی در جامعه گفت : با بررسی های صورت گرفته ، مناطق یک و2 تهران ازبیشترین خانواده های تک فرزندی برخوردار می باشند که باید این نگرش از جامعه دور شود.
وی بیان کرد: پیش از این بیمه به فرزندان سوم تعلق نمی گرفت و یا مرخصی زایمان به مادرانی که سه فرزند بیشتر داشتند ارائه نمی شد که با حمایت های دولت ، این موانع برطرف و مشوقی برای فرزندآوری شد.
شارقی با بیان این که بر اساس آمار ارائه شده 8 میلیون زوج نابارور در سطح کشور وجود دارد افزود: تلاش می شود تا با حمایت دولت در ارائه یارانه و کمک های مادی ، توان خانواده های نابارور برای تأمین هزینه های درمان افزایش یابد تا با فرزند آوری ، کانون خانواده ها حفظ شود.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.