به گزارش خبرنگار ایرنا، امشب انسجام ملی، غیرت ایرانی، شادی دسته جمعی و حس خوب با هم بودن به دور از ماجرای نخ نمای تفکیک جنسیتی، در ورزشگاه آزادی موج می زد.
فوتبال بهانه ای شد تا دهها هزار ایرانی در فضای «آزادی» و مملو از شور و نشاط و شادمانی، برای هدف مقدس بالا نگه داشتن پرچم ایران و اعتلای نام ایران و ایرانی، دو هم جمع شوند.
صرف نظر از نتیجه نمایش ستودنی تیم ملی فوتبال ایران مقابل پرتغال به عنوان یکی از مدعیان قهرمان جام جهانی 2018 روسیه، حمایت یکپارچه دهها میلیون ایرانی در سراسر ایران و جهان، پیروزی دلچسبی دیگر برای ملت ایران و گامی دیگر در مسیر افتخارات ایران زمین بود.
ورزشگاه آزادی، امشب هم مثل چهارشنبه شب گذشته، یک بار دیگر شاهد حضور شایسته و پرشور و شعور زنان و دختران علاقه مند به بالا نگه داشتن پرچم ایران در کنار مردان بود. حضوری که یک بار دیگر نقش بی بدیل، ارزشمند و تاثیرگذار زنان در اعتلای نام ایران را ثابت کرد.
همراه و همدل با دهها میلیون ایرانی که از طریقه صفحه تلویزیون این بازی پرشور و هیجان در دنبال کردن، دهها هزار نفر از عاشقان اقتدار ایران، اعم از زن و مرد، دختر و پسر، پیر و جوان و نوجوان، به عنوان نمادی از 80 میلیون ایرانی غیرتمند، مشتاقانه با حضور در مکانی که بارها صحنه افتخارآفرینی و قدرت نمایی یوزهای ایرانی بوده، ضمن تماشای تلاش نمایندگان شایسته خود در یکی از مهم ترین عرصه های بین المللی از فاصله 2700 کیلومتری، با دلاور مردان ایرانی در شهر سارانسک روسیه همراه شدند و به تشویق آنان پرداختند.
آزادی امشب یکصدا شور و شوق و فریاد «ایران، ایران» بود. به رغم همه مسائل و مشکلات از جمله دغدغه های اقتصادی و معیشتی، مردمی که مثل خون تازه در رگهای ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، همیشه حاضر در صحنه های خلق حماسه حضور داشته اند، امشب هم برای حمایت و تشویق نمایندگان این سرزمین در جام جهانی فوتبال، در آزادی حضور یافتند و صرف نظر از نتیجه بازی، تلاش و همت بلند غیورمردان افتخارآفرین ایران را ستودند.
نه تنها نمایش شایستگی و توانمندی نمایندگان فوتبال ایران در عرصه جهام جهانی 2018 مورد توجه و ستایش رسانه های جهان قرار گرفت، حماسه حضور زنان و مردان ایرانی در ورزشگاه آزادی و تجمع در خیابان ها و میادین شهرها برای تشویق تیم ملی، جهان را به ستایش ایران واداشت.
ورزش های پر تماشاگر و به ویژه رویدادی پرطرفدار مثل فوتبال، ظرفیت و عرصه ای عظیم برای ارتقای جایگاه کشورها در عرصه های بین المللی و به رخ کشیدن سطح آگاهی، شعور، فرهنگ و غیرت ملی یک ملت است و در عرصه هایی این چنین که پای اعتلای ملت و کشور و مسائل ملی در میان است، مجالی برای تفکیک جنسیتی نیست.
ورزشی**9144**1597
تهرام/ 7247/ 7243/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.