به گزارش ایرنا، محمدکرم محمدی روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران که در محل فرماندار پیشوا برگزار شد اظهار کرد: در بررسی تاریخ ایران ، این واقعیت نمایان است که ایران بیشترین خسارات مادی و معنوی را از محل بروز زلزله متحمل شده و این خسارات وقتی بیشتر می شود که تخصص و اطلاعات کافی در زمان بروز حوادث در افراد وجود ندارد.
وی اظهار کرد: بعد از زلزله رودبار و منجیل مدیریت بحران به ‌صورت جدی در کشور مطرح و وظایف افراد در آن تعریف شد ولی پس از گذشت سال ها ، این تقسیم وظایف با رویکرد اصلاح امور انجام نمی شود.
محمدی بیان کرد: بر اساس تأکید استاندار تهران، تمامی مسئولان وظیفه دارند تا ظرفیت‌هایی که در زمان بحران می تواند به یاری مردم آمده و از میزان خسارات جانی و مالی بکاهد را شناسایی و نسبت به رفع نواقص آن اقدام کنند.
وی گفت: برای شناسایی ظرفیت‌های شهرستان پیشوا باید از بوستان‌های محله‌ای، پارک‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و فضاهای باز شروع کرد تا با بررسی لازم مشخص کرد در زمان بروز حادثه و تا پیش از رسیدن کمک تا چه زمانی می‌توانیم مردم را راضی نگه‌داشته و آن‌ها را از خطر دور کنیم.
فرماندار پیشوا بیان کرد: در بررسی ظرفیت ها ، باید بدترین شرایط را پیش‌بینی کرد تا میزان آمادگی عمومی جامعه در مواجهه با حوادث مشاهده شود.
وی گفت : ارائه آموزش‌های بحران به مردم و مسئولان الزامی است تا در زمان وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی بهترین عکس‌العمل را بتوان بروز داد.
محمدی همچنین با اشاره به مشکل کم آبی اظهار کرد: از تمامی ادارات دولتی می خواهیم تا میزان مصرف خود را تا 20 درصد کاهش دهند.
وی اظهار کرد: اداره آب و فاضلاب روستایی، روستاهای دارای مشکل آب شرب و چاه‌های آب مجاور آن‌ها را شناسایی کند تا با ارائه راهکارهای لازم بتوان در زمان بحران به مردم خدمت‌رسانی کرد ضمن آن که باید با جدیت نسبت به قطع انشعابات غیر مجاز اقدام کرد.
پیشوا با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.