به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین مقیمی عصر سه شنبه در اولین جلسه شورای زکات استان تهران در سالجاری ، ماه رمضان را فرصتی مناسب برای تبیین نقش مؤثر پرداخت زکات از سوی مردم در رسیدگی به وضعیت محرومان دانست و افزود: به گفته مدیرکل امداد استان تهران سال گذشته مجموع وجوهات دریافتی زکات فطره استان نزدیک به ١١میلیارد تومان بوده که ٢٢درصد از این میزان صرف کارهای عام المنفعه نظیر عملیات آب و برق رسانی در مناطق محروم استان شده است.
وی خواستار تبیین حداکثری نقش مؤثر پرداخت زکات از سوی رسانه ملی شد و ادامه داد: اگر بتوانیم از طریق اطلاع رسانی دقیق و کارفرهنگی مناسب در خصوص نحوه هزینه کرد زکات دریافتی به شهروندان استان آگاهی دهیم قطعا شاهد رشد میزان پرداخت زکات فطره از سوی مردم خواهیم بود.
رئیس شورای زکات استان تهران با بیان این مطلب که بسیاری از مردم بطور دقیق از کارکردهای مؤثر پرداخت زکات بی اطلاع هستند ،یادآورشد: تبیین این مطلب که از محل دریافت وجوهات مربوط به زکات کارهای عمرانی و رسیدگی به محرومان انجام می گیرد در وهله اول وظیفه رسانه ملی و رسانه های مکتوب است .
مقیمی در ادامه خطاب به اعضای شورای زکات استان گفت :اگر در تأمین جهیزیه یا هزینه های مربوط به تحصیل و تأمین مسکن محرومان کاری انجام شده است می توانیم این اقدامات را برای حفظ آبرو و بدون ذکر نام افراد دریافت کننده این قبیل خدمات و برای ترغیب هرچه بیشتر مردم به پرداخت زکات ،تبیین کنیم.
استاندار تهران رشد پرداخت زکات از سوی مردم را ناشی از باورهای عمیق مردم دانست و خاطرنشان کرد: در مورد پرداخت زکات فطره که به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان نقشی بیشتر دارد ،پرداخت فطریه علاوه بر جنبه مذهبی اش به فرهنگ تبدیل شده است و باید در زمینه پرداخت زکات محصولات کشاورزی هم به کشاورزان اطلاع رسانی شود.
وی ، رسانه ملی،مطبوعات و روحانیون را سه رکن مؤثر در فرهنگ سازی پرداخت زکات بین مردم برشمرد و افزود: اساسا ترویج اقدامات فرهنگی نیازمند ابزار فرهنگی نظیر رسانه است و نقش رسانه ملی در فرهنگ سازی در این خصوص بسیار مؤثر است.
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.