سرهنگ جلیل انزابی زاده عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس وظیفه ذاتی و سیاست های سازمانی و به منظور حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی برخورد با آفرود سواران متخلف و متعرضان به اراضی ملی با جدیت برخورد قانونی می شود.
وی تاکید کرد: تاکنون در برخورد با آفرود سواران متخلف 9 دستگاه خودروی آفرود و 4 دستگاه موتورسیکلت که عامل تخریب اراضی منابع طبیعی بودند توقیف و مالکان این وسایل برای پیگرد قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران گفت در ادامه به عملکرد گشت های ویژه نوروزی حفاظت از اراضی ملی اشاره کرد و افزود: با هدف کاهش تخلفات و تصرفات غیر قانونی به اراضی ملی در ایام تعطیلات نوروزی و جلوگیری از سودجوئی افراد فرصت طلب، تیم های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی در سطح استان تهران با حضور روزانه 50 نفر از عوامل این یگان از 26 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 فعالیت داشتند.
وی ادامه داد: در پی گشت های نوروزی و پایش اراضی ملی در این مدت با 10فقره تخلف به اراضی ملی برخورد قانونی صورت گرفت و در اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع 4 هکتار از عرصه های ملی از ید متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد.
سرهنگ انزابی زاده خاطرنشان کرد: میزان رفع تصرفات انجام شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد فقره 90 درصد و از لحاظ مساحت 132 درصد افزایش داشته است.
وی به شهروندان توصیه کرد در فصل بهار و تابستان و به هنگام مراجعه به طبیعت و عرصه های جنگلی و مرتعی ضمن رعایت نکات ایمنی در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی موضوع را از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
استان تهران دارای بیش از 1میلیون و 368 هزار هکتار اراضی ملی است که شامل بیش از 919 هزار هکتار مرتع و بیش از 59 هزار هکتار اراضی جنگلی است.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.