به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام یحیی صالح نیا در خطبه های نماز جمعه این هفته کن افزود: یکی ازبازی های سیاسی و جریان های باطل در عالم این است که به عربستان سلاح می فروشند و به خاطر حمایت معنوی مردم ایران از مردم یمن بر علیه ما قطعنامه تصویب می کنند.
وی ادامه داد: کشورهایی که رنگ انتخابات به خود ندیده اند را حمایت کرده و کشوری که بیشترین انتخابات را در برگزار کرده است، تحریم می کنند.
وی خاطرنشان کرد: درهشت سال دفاع مقدس بودند مادرانی که عکس چهار فرزند برومند شهید خود را جلوی امام (ره) قراردادند و وقتی گریۀ امام(ره) را دیدند با سرعت عکس‌ها را جمع کرده و گفتند: فرزندانمان را دادیم که اشک شمارا نبینیم.
امام جمعه کن اضافه کرد: مادرانی بودند که اظهار می کردند، تنها پسر من اسیر شده بود، اطّلاع پیدا کردم که در اسارتگاه شهید شده؛ به امام بگویید که فدای سرتان؛ و اگر باز هم پسر داشته باشم به جبهه ها می فرستادم.
حجت الاسلام صالح نیا تصریح کرد: سر سلسلۀ این مادران بابصیرت زوجۀ امیرالمؤمنین حضرت ام البنین(س) است که چهار پسربرومندش در ظهرعاشورا شهید شدند، این زن وقتی خبر شهادت بچه هایش را شنید صلابت خود را حفظ کرد تا زمانی که خبر حادثۀ کربلا در مدینه علنی شد‌.
وی یادآور شد: زنان خانه دار امروزه جایگاه دقیق و واقعی خود را یافته، به دنبال مردنمایی نیستند و به شکلی پررنگ هم در ساخت سرنوشت جامعه نقش ایفا می‌کند، بدون آنکه مسئولیت اداری و رسمی در ساختار مدیریتی کشور داشته باشد و این بصیرت سیاسی و الگوی صحیح دختران نسل جدید ما است.
امام جمعه کن اظهار کرد: این مادران نه متحجران خانه نشین و بی اطلاع هستند و نه مردنماهای کوی و برزن بلکه بابصیرت به تربیت صحیح فرزندان خودکمرهمت بسته اند.
وی ضمن تشکرازبخشدارکن و وزیر دفاع از بابت پیگیری مطالبات جدی مردم غرب تهران گفت: ازطرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی بابت انتشاراموال مسئولان ومهمترازآن برگرداندن اموال نامشروع به بیت المال حمایت خود را اعلام داشته وآرزوی موفقیت و به سرانجام رسیدن این طرح را دارم .
امام جمعه کن پیشنهاد داد که پزشکان و داروسازان درروزجمعه برای ویزیت وتوزیع دارو بین نیازمندان مشارکت کنند و دراین کارخیر وخداپسندانه بیشترسهیم شوند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/6003/7243/1735
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.