به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای خاتم(ص) و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18، این ویژه برنامه به همت فرهنگسرای خاتم(ص) روز پنجشنبه 10 اسفندماه ساعت 10:30 تا 12 در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)، فرهنگسرای رضوان میزبان خانواده شهدا و سایر شهروندان است.
در این ویژه برنامه که به پاس صبر خانواده شهدا «حلما» نام گرفته، 110 مادر شهید در گلزار شهدای بهشت زهرا(ص) مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
همچنین مادران 12 تن از شهدای منطقه 18 از جمله شهیدان مدافع حرم مرتضی کریمی، مجید قربانخانی، حسین امیدواری، شهید سیدمصطفی موسوی، شهید مهرداد بهرام در جمع مادران شهدای سایر مناطق تهران تجلیل می شوند.
نمایش کلیپ حلما، اجرای گروه سرود رضوان، سخنرانی حجت الاسلام حسن ناصری پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شعرخوانی خسروجردی و مرثیه سرایی حاج ناصر آیینی از جمله بخش های این برنامه است.
در این برنامه همچنین سنگ مزار قدیمی شهید محرم ترک اولین شهید مدافع حرم با حضور خانواده شهید به گنجینه شهداء فرهنگسرای رضوان اهدا و از فضای موزه ای آن رونمایی خواهد شد و خانواده شهدای دیگر نیز یادگاری های فرزندانشان را به گنجینه شهدا فرهنگسرای رضوان اهدا خواهند کرد.
سیزدهم جمادی‏الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین(س) روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

*همایش بزرگ «پدران آسمانی» در منطقه 8
سومین همایش «پدران آسمانی» ویژه گرامی‌داشت شهدای مدافع حرم (ایرانی، افغانستانی و پاکستانی) در شب وفات حضرت ام‌البنین (س) و مصادف با سالروز تکریم مادران و همسران شهدا، به همت فرهنگسرای گلستان و با مشارکت موسسه فرهنگی هنری پارس سفیران کرخه، بسیج شهرداری منطقه و با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، خانواده‌های شهدا و مردم شهیدپرور منطقه 8 برگزار می‌شود.
در این همایش ضمن تجلیل از خانواده‌های شهدا، از مستند تلویزیونی «پناه حرم» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین سوهانی ویژه شهید مدافع حرم مجید قربانخانی رونمایی شود.
علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند روز پنجشنبه 10 اسفند ساعت 15:30 به فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند.

*بزرگداشت سالروز شهادت سیدمحمدعلی رحیمی در منطقه 20
آیین بزرگداشت سالروز شهادت سیدمحمدعلی رحیمی رایزن فرهنگی ایران در پاکستان و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پاکستان روز جمعه 11 اسفند ساعت 15:30 تا 17:30 در مجتمع فرهنگی هنری شهید رحیمی منطقه 20 برگزار می‌شود.
در این مراسم برنامه‌هایی مانند سخنرانی، پخش مستند «ابوذرها نمی‌میرند» با حضور کارگردان، تقدیر از همسر شهید و معرفی کتاب رسول مولتان اجرا می‌شود.
شهیدمحمدعلی رحیمی 19 تیرماه 1336 در اهواز به دنیا آمد، دوران کودکی را در اندیمشک گذراند و پس از گذراندن تحصیلات متوسطه در تهران، در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مشغول به کار شد. رحیمی در طول فعالیت خود، مأموریت های گوناگونی در کشورهایی مانند هندوستان، پاکستان، افغانستان و نیجریه داشت. وی سال 1374 به عنوان رایزن فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران به کشور پاکستان رفت. تلاش‌های وی در زمینه اتحاد شیعه و سنی موجب شد تا بارها از سوی گروه‌های تندرو تهدید شود. وی دوم اسفند 1375 توسط گروهک جنگهوی ترور شد و 15 اسفندماه همان سال در بهشت زهرا(س) تهران، قطعه 50، ردیف 13، شماره 17 به خاک سپرده شد.
علاقه‌مندان برای حضور در بزرگداشت سالروز شهادت سیدمحمدعلی رحیمی می‌توانند به نشانی شهر ری، شهرک 13 آبان، خیابان شهید جمشیدی، کوچه شهید قاسمی، جنب مسجد امام رضا (ع)، مجتمع فرهنگی هنری شهید رحیمی مراجعه کنند.

*رونمایی از تندیس شهید سرلشکر خلبان مصطفی اردستانی در منطقه 22
فرهنگسرای تهران با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران، سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا و شهرداری منطقه 22 ویژه‌برنامه «تا اوج آسمان» را برای تجلیل از خانواده شهید سرلشکر خلبان مصطفی اردستانی و رونمایی از سردیس این شهید والامقام روز یکشنبه 13 اسفندماه ساعت 10 صبح در سرای محله شهرک دانشگاه شریف برگزار می‌کند.
سخنرانی امیر سرتیپ دوم دکتر حسن سیفی دستیار فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه راهیان ارتش و رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران و علی نوذرپور شهردار منطقه 22، اجرای سرود گروه رزم نوازان ارتش از دیگر بخش‌های این مراسم است.
شهید سرلشکر مصطفی اردستانی سال 1328 در روستای قاسم‌آباد از توابع شهرستان ورامین به دنیا آمد، وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهرستان ورامین گذراند و پس از اخذ دیپلم در سال 1348 به خدمت سربازی اعزام شد. شهید اردستانی در طول جنگ تحمیلی همواره داوطلب مأموریت‌های مشکل بود و بارها اتفاق می‌افتاد که در یک روز، هفت بار به خاک دشمن حمله می‌برد، شهید اردستانی بدون شک با انجام دادن 400 پرواز برون مرزی بر فراز خاک دشمن و یکهزار و 724 ساعت پروازهای مختلف در خاک میهن اسلامی، یکی از قهرمانان جنگ محسوب می‌شود که چندین بار تا مرز شهادت پیش رفت و سرانجام 15 دی ماه 73 بر اثر سانحه هوایی، به همراه فرمانده فقید نیروی هوایی، سرلشکر شهید منصور ستاری و چند تن دیگر از هم‌رزمانش، به آرزوی دیرینه‌اش رسید.

*یادمان نام‌آوران در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س)
خانه فرهنگ محصل در آستانه فصل بهار با مشارکت کانون‌های مردمی، مراسم «یادمان نام‌آوران» را روز شنبه 10 اسفندماه ساعت 8 تا 12 در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌کند.
در این برنامه شرکت‌کنندگان به صورت گروهی بر سر مزار هنرمندان حضور یافته و ضمن غبارروبی، اهدای گل، عطر افشانی و قرائت فاتحه و توزیع نذورات در میان شهروندان، به مقام والای هنرمندانی که در راه اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم تلاش داشته و به دیدار معبود شتافته‌اند، ادای احترام می‌کنند.
علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به خانه فرهنگ محصل واقع در بلوار آیت‌الله کاشانی، خیابان شهید کبیری (شاهین جنوبی)، بوستان محصل، نبش بزرگراه همت مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 44474683 تماس بگیرند.

*شب شعر آیینی «در ساحت مادر سقا» در فرهنگسرای کار و تعاون
کانون ادبی قلم فرهنگسرای کار و تعاون در صد و هشتمین برنامه از سلسله نشست‌های ادبی قلم، شب شعر «در ساحت مادر سقا» را روز پنجشنبه 10 اسفندماه ساعت 16 با حضور شاعران و کارشناسان ادبی برگزار می‌کند.
این شب شعر آیینی با هدف گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی و تکریم و پاسداشت آداب و رسوم، سنت‌ها و فرهنگ ایرانی در سالروز وفات حضرت ام‌البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا برگزار می‌شود.
فرهنگسرای کار و تعاون در بزرگراه یادگار امام (ره) جنوب، تقاطع خیابان هاشمی، پلاک 76 واقع شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66029060 تماس بگیرند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.