حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی محلاتی روز یکشنبه در نشست علمی و تخصصی ایثار اجتماعی که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد واحد رودهن برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی، اظهار کرد: ایثار به معنای فداکاری از حق خویش به خاطر دین است که اجر بالایی دارد.
وی با اشاره به اهمیت ایثار اجتماعی در جامعه، بیان کرد: هدف از این نشست ها ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتگی در جامعه است زیرا بقای هر جامعه ای با ایثار است و اگر ایثار اجتماعی تقویت و به صورت فرهنگ نهادینه شود، یقینا آن جامعه مثال زدنی خواهد بود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از راه های تقویت این مهم، خانواده است زیرا اگر ایثار و گذشت باشد اختلافی پیش نمی آید و آمار طلاق بین همسران کاهش خواهد یافت و اگر در جامعه حاکم شود، باعث سعادتمندی جامعه است.
معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فرمایشات داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص بقا و توسعه این فرهنگ، گفت: رئیس جمهوری در نخستین جلسه توسعه فرهنگ شهادت یکی از مسائل مهمی که مطرح کردند، ترویج فرهنگ ایثار در جامعه بود زیرا لازم نیست جنگ باشد تا ایثار گری داشته باشیم.
حجت الاسلام شهیدی محلاتی با بیان اینکه اگر جامعه ای در آن ایثار باشد آن جامعه زیر بار ذلت نخواهد رفت، گفت: در دوران قبل از انقلاب، شاه با چنگ و دندان بر کشور مسلط بود ولی امام خمینی (ره) با ایثارگری اجتماعی توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.
وی با اشاره به اینکه ایثار اجتماعی موجب آرامش و ثبات جامعه است، تصریح کرد: ایثار و فداکاری جامعه را به عزت و سعادت سوق می دهد و امروز نسل چهارم انقلاب نیازمند آشنایی بیشتر در این زمینه هستند و تحقق این مهم با استفاده از روش های نوین و شیوه های جذاب محقق می شود.
این مقام مسئول نقش مراکز علمی و دانشگاهی، حوزه علمیه و آموزش و پرورش را موثر دانست و گفت: جامعه رستگار نیاز به ایثار اجتماعی دارد و با توجه به مشکلاتی در کشور شاهد هستیم و همچنین فشارهای فرهنگی دشمن، لازم است جامعه را به سوی فرهنگ ایثار سوق دهیم تا کشوری سعادتمند و پیشرفته بسازیم و این انقلاب را به دست صاحب حقیقی آن بسپاریم.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.