به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این نگارخانه، 20 اثر از مجموعه آثار پوستر تئاتر استاد قباد شیوا در قطع 100*70 و 10 اثر از هنرمندانی که به مناسبت زادروز استاد شیوا طراحی کرده‌اند، به نمایش گذاشته می‌شود.
قباد شیوا متولد 1319 در همدان است، وی سال 1345 در رشته نقاشی از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه پرات شهر نیویورک در زمینه گرافیک در سال 1359 دریافت کرد.
شیوا در طی چندین دهه فعالیت هنری خود با خلق آثار بدیع توانست به نوعی گرافیک با ویژگی ایرانی دست یابد و آن را به دنیا معرفی کند. به دلیل همین ویژگی آثارش در موزه‌های مختلف جهان و مجموعه‌داران بین‌المللی جای گرفته و در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی به نمایش گذاشته شده و در مجلات و کتاب‌های گوناگون به چاپ رسیده است.
شیوا طراح گرافیک ایرانی، از سال‌های جوانی برای عرضه گرافیک بومی و برخاسته از فرهنگ ایرانی کوششی پی‌گیر داشته و در نگاه جهانیان به عنوان طراح گرافیک دارای سبک مطرح است.
این هنرمند نخستین طراح گرافیک معاصر ایران است که خط شکسته نستعلیق را نه به عنوان عامل فرعی و خبررسان، بلکه به عنوان یک عنصر گرافیگی در آثار خود به کار برده است. همچنین انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک(AGI) او را به عنوان یکی از 12 طراح گرافیک برتر جهان معرفی کرده است.
آیین افتتاح نگارخانه «استاد قباد شیوا» با حضور هنرمندانی همچون کامبیز درمبخش، بهزاد شیشه‌گران، علی خسروی و فرشید مثقالی پنجشنبه(26 بهمن ماه) ساعت 15 در پردیس تئاتر تهران واقع در اتوبان امام علی جنوبی، خروجی شهید محلاتی شرق، خیابان شهید شاه‌آبادی جنوبی، بعد از میدان مالک اشتر، خیابان شهید بقایی برگزار می‌شود.

*هفتمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران در نگارخانه لاله
این نمایشگاه با همکاری 76 هنرمند و بیش از 200 اثر تجسمی در قالب های نقاشی، طراحی، چاپ دستی و فتوآرت با رویکرد مدرن و معاصر ارائه شده که در یک نگاه می توان آثار منتخبی از هنرمندان هشت دهه را در آن مرور کرد.
هنرمندان حاضر در این نمایشگاه همچون رضا بانگیز، محمد ابراهیم جعفری،کامبیز درم بخش، مهدی حسینی، حسینعلی ذابحی، یعقوب عمامه پیچ، همایون سلیمی، کیومرث کیاست، مینا نوری، ثمیلا امیرابراهیمی، فرشته غازی راد، بهـزاد شیشه گران، عبدالحمید پازوکی، آرمان استپانیان، ترانه صادقیان، اکبر نیکان پور، مرتضی اسدی، نیلوفر قادری نژاد، علی ندایی، رضا خدادادی با هدف توسعه فرهنگی، آثار گرانبهای خود را به گونه ای ارائه کرده اند که از یک سو منجر به ایجاد انگیزه برای خرید آثار فاخر هنری و با ارزش شود و از سوی دیگر، ضمن تقویت ذائقه بصری شهروندان به همگانی کردن هنر معاصر یاری کنند.
بالاترین بهای پرداخت برای خرید آثار در هفتمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران، 800 هزار تومان است.
نگارخانه لاله با هدف رونق بخشی به اقتصاد هنر و تقویت بنیان های هنری شهر، در سال های اخیر تلاش کرده تا با همراهی و مشارکت هنرمندان، فرصت استثنایی برای شهروندانی که درآمدهای متوسطی داشته و علاقه مند به گردآوری آثار هنرمندان معاصر هستند، فراهم کند.
آیین گشایش هفتمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران روز جمعه 27 بهمن ماه از ساعت 16 تا 20:30 با حضور هنرمندان و دوستداران هنر در نگارخانه لاله برگزار می‌شود و نمایشگاه تا 25 اسفندماه از ساعت 9 تا13 و 14تا 18پنجشنبه ها تا ساعت 16 به جز روزهای تعطیل دایر خواهد بود.
نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله واقع شده است.

*نمایشگاه «خنده های کنار چادر» در گالری پردیسان فردوس
فرهنگسرای فردوس مجموعه‌ای از آثار عکس محمدرضا امیر از مناطق زلزله زده غرب کشور را در گالری یک نگارخانه پردیسان به نمایش گذاشته است.
محمدرضا امیر با سفر به مناطق زلزله زده کرمانشاه و ثبت لحظه های لبخند ساکنان این مناطق با دوربین عکاسی، این نمایشگاه را برپا کرده تا ضمن ابراز همدردی با هموطنان زلزله زده، عواید حاصل از فروش آثار خود را به آنان اختصاص دهد.
علاقه مندان برای دیدن آثار نمایشگاه «خنده های کنار چادر» و مشارکت در این امر خداپسندانه می توانند تا دوم اسفندماه همه روزه از ساعت 9 تا 18 به گالری یک نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند.

*نمایشگاه نقش های برجسته سالتیدو در گالری 2 پردیسان
فرهنگسرای فردوس مجموعه‌ای از آثار نقش های برجسته افسانه بی ریا را در گالری 2 نگارخانه پردیسان به نمایش گذاشته است.
این نمایشگاه اولین تجربه هنری افسانه بی ریا در برپایی نمایشگاه های انفرادی است و قبل از این در جشنواره ها و نمایشگاه های گروهی شرکت کرده است.
نقش برجسته از شاخه های مجسمه سازی و آثار حجمی است، این هنر اغلب بر روی سنگ ها، دیوارهای صخره ای و دیوارهای بزرگ اجرا شده و از روش های متداول برای دیوارنگاری است.
علاقه مندان برای دیدن آثار نمایشگاه نقش های برجسته سالتیدو می توانند تا دوم اسفندماه ساعت 9 تا 18 به فرهنگسرای فردوس مراجعه کنند.

*نمایشگاه گروهی نقاشی کودک و نوجوان «رویاهای دست نیافتنی» در برج آزادی
در این نمایشگاه 53 اثر از 27 هنرمند به سرپرستی شهلا کوهستانی در نگارخانه آیینه برج آزادی برپا شده است.
موسسه فرهنگی هنری حریر هنر شرق در راستای رشد و تعالی هنرمندان جوان و خلاق در زمینه های مختلف هنری و معرفی و حمایت از هنرمندان مستعد برای خلق آثار بدیع با هدف دستیابی به ایده های اصیل و آفرینش خلاقانه اقدام به برپایی این نمایشگاه کرده است.
کودکان و نوجوانان این آثار را در 2 موضوع مهربانی های من و رویاهای دست نیافتی من و با استفاده از تکنیک آزاد خلق کرده اند.
این نمایشگاه تا 30 بهمن ماه همه روزه به جز شنبه ها از ساعت 9 تا 17 در نگارخانه آیینه برج آزادی میزبان علاقه مندان است.

*نمایشگاه نقاشی هایی به سبک رئال، سورئال در فرهنگسرای ارسباران
این نمایشگاه نقاشی با آثار رئال و سورئال سایه مهدی با تکنیک رنگ روغن، سیاه قلم، مدادرنگی و پاستل در فرهنگسرای ارسباران برپا شده است.
سایه مهدی متولد سال 1362 شهر تهران است، وی از سال 1382 آموختن نقاشی را آغاز و به طور جدی و حرفه ای از سال 1384 به فراگیری این هنر نزد استاد مجید اروری پرداخت، او که هم اکنون به تدریس طراحی و نقاشی مشغول است در نمایشگاه های متعددی نیز حضور داشته است.
علاقه مندان برای دیدن آثار نمایشگاه سایه مهدی می‌توانند تا سوم اسفندماه از ساعت 14 تا20 به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

*انتشار فراخوان مسابقه طراحی پوستر «نقش خیال»
فرهنگسرای فناوری اطلاعات به مناسبت ایام شهادت دخت نبی اکرم(ص) و در راستای ترویج فرهنگ فاطمی، مسابقه طراحی پوستر «نقش خیال» را با مضمون گرافیک فاطمیه برگزار می کند.
براساس فراخوان این مسابقه، مضمون آثار گرافیک باید فاطمیه باشد و پوستر در ابعاد 50 در 70 طراحی شود.
همچنین فرمت آثار باید به صورت jpg یا tiff با وضوح dpi300 باشد و به سایت revayatgar96.ir یا آدرس الکترونیکی it.public.farhang@gmail.com ارسال شود.
آخرین مهلت ارسال آثار 30 بهمن ماه است.
آثار ارسالی در نگارخانه های تحت پوشش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نمایش داده می شود و پس از داوری به 3 اثر برتر جوایز ارزنده ای اهدا می شود.
فرهنگسرای فناوری اطلاعات در تقاطع خیابان های کارگر و جمهوری اسلامی واقع شده و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 66902138 تماس بگیرند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.