کارشناس سازمان هواشناسی ضمن تشریح آخرین وضعیت آب و هوای استان‌ها، از آغاز بارندگی‌ها تا عصر چهارشنبه در بیشتر استان‌های کشور خبرداد.

محمد اصغری با اعلام این خبر اظهار داشت: از امروز موج جدید بارشی در نیمه غربی، شمال غرب، شمال و مرکز کشور فعال شده و تا شامگاه چهارشنبه ادامه دارد. بارش‌های این سامانه در شهر‌ها به صورت باران و در ارتفاعات و گردنه‌ها به صورت برف خواهد بود.
 
وی ادامه داد: بارش باران در استان‌های آذربایجان شرقی، البرز، تهران، اردبیل، زنجان آغاز شده و هرچه به ساعات عصر پیش می‌رویم بر شدت بارش‌ها افزوده می‌شود.
 
کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: در گیلان و اردبیل امروز باد‌ها جنوبی شده و ارتفاع موج در سواحل گیلان به ۲.۵ متر و سرعت باد در اردبیل به ۷۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. امروز و فردا ارتفاع برف در گردنه اسالم به خلخال تا ۳۰ سانتی متر هم می‌رسد.
 
اصغری گفت: فردا برای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، همدان، البرز، سمنان، تهران، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال، کهگیلویه، یزد، قم خوزستان و ایلام بارش پیش بینی می‌شود و از عصر سه شنبه در خراسان شمالی و رضوی هم با افزایش ابر بارش باران آغاز می‌شود. در استان کردستان پیش‌بینی می‌شود ۶۰ تا ۱۷۰ میلیمتر باران ببارد.
 
کارشناس سازمان هواشناسی در مورد آبگرفتگی در تهران هشدار داد و گفت: از عصر سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه احتمال وقوع آبگرفتگی معابر در کرج و تهران به علت شدت بارش باران وجود دارد.
 
وی در پایان در مورد روز‌های بارش باران عنوان کرد: سامانه دوم بارشی که از شدت خوبی برخوردار است از روز ۲۷ تا ۳۰ بهمن در کشور فعال می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.