به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی روز دوشنبه در ششمین همایش ‌ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا که در سالن همایش های صداوسیما در حال برگزاری است اظهارکرد: اتفاقی که در منطقه 22 رخ داد از آن جمله است.
وی با بیان اینکه این منطقه اولین منطقه ای بود که طرح تفصیلی خوبی داشت و قرار بود به منطقه محیط زیستی تبدیل شود اظهار کرد: قرار بود این منطقه بخش مهمی از ریه شهر تهران باشد که متاسفانه این فرصت از دست رفت.
نجفی با بیان اینکه یکی از معضلات زندگی شهری موضوع ترافیک است تصریح کرد: البته ترافیک با موضوعات دیگری مانند توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش استفاده از خودرو شخصی در ارتباط است.
وی همچنین با اشاره به اینکه ارگان های دیگری در موضوع آلودگی هوا نقش داشته و شهرداری باید به اندازه خودش مسئولیت بپذیرد گفت: تیرماه 95 دولت در مصوبه ای وظایف هر یک از دستگاه ها در موضوع ترافیک را مشخص کرد اما متاسفانه بیش از 90 درصد این مصوبه اجرا نشده است.
وی اظهار کرد: 9 دی ماه در نامه ای به جهانگیری گزارش داده ام که جز یک تا 2 بند هیچ بندی به طور کامل و بعضی از بندها اصلا اجرا نشده است.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: امیدوارم این نامه منجر به تشکیل جلسات و تعیین کارگروه و حل مشکلات شود.
به گفته وی براساس گزارش WHO مهم ترین آلودگی هایی که زندگی شهری را تهدید می کند آلودگی هوا، آب و صداست.
نجفی با بیان اینکه حل مساله آلودگی هوا امکان پذیر است گفت: با برنامه پیشنهادی شهرداری در طول چهار سال 20 تا 25 درصد از غلظت آلایندها و 50 تا 55 درصد از میزان نشر آلودگی ها کاهش خواهد یافت.
وی به راهبردهای شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: کاهش مطلوبیت استفاده از خودرو شخصی و توسعه حمل و نقل عمومی، جایگزینی وسایل نقلیه فرسوده، الزام بنگاه های تولیدی به اصلاح و ارتقای استانداردها، ارتقا استانداردهای معاینه فنی و استفاده از تجهیزات مصرف سوخت استاندارد از جمله راهکارهای کاهش آلودگی هوا است.
شهردار تهران با تاکید بر اینکه یکی از اهداف اجرای طرح جدید ترافیک کاهش مطلوبیت استفاده از خودرو شخصی است گفت: با وجود کاهش درآمد شهرداری تهران از این محل، این طرح با هدف دستیابی به نتایج مطلوب در آینده اجرا می شود.

**اعمال تغییرات در شهرداری سخت تر از آموزش و پرورش است
وی با اشاره به اینکه هر تغییر و تحولی در شهرداری تهران با مقاومت روبرو می شود تصریح کرد: زمانی که در آموزش و پرورش فعالیت داشتم احساس می کردم تغییر در آموزش و پرورش سخت است اما امروز می فهمم در شهرداری شرایط بدتر از آموزش و پرورش است و هر تغییری در شهرداری در داخل و خارج از مجموعه با مقاومت زیادی روبرو می شود.
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص موضوع آلودگی صدا نیز گفت: این موضوع به دلیل آنکه خاموش است و مردم تهران به صدای زیاد عادت کرده و حساسیت زیادی به آن ندارند کمتر به آن توجه شده است.
وی تاکید کرد: شهرداری تهران در کنار سایر برنامه های کاهش آلودگی هوا سایر اقدامات را نیز دنبال می کند.
نجفی همچنین با اشاره به جلسه خود با وزیر ارتباطات، ایجاد شهر هوشمند را از دیگر راهکارهای کاهش آلودگی هوا ذکر و تاکید کرد: وقتی حجم فعالیت ها کاهش یابد در کاهش ترافیک تاثیر زیادی دارد.
وی با اشاره بر اجرای طرح تفصیلی و جامع و آنچه مربوط به ضوابط شهرسازی و معماری است گفت: هر چند این اقدام موجب کاهش درآمد شهرداری می شود اما اثر آن بر زندگی شهروندان در درازمدت بیش از تاثیر حاصل از شهرفروشی است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/9353/1735//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.