به گزارش ایرنا ، اسماعیل میران زاده روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان پیشوا در اواخر دهه 80 از شهرستان ورامین منفک و با مساحت 201 کیلومترمربع ، در فاصله 45 تا 50 کیلومتری استان تهران قرار دارد و با شهرستان گرمسار در استان سمنان و شهرستان‌های ورامین و پاکدشت در استان تهران هم‌مرز است.
وی اظهار کرد: پیشوا از یک شهرک صنعتی با وسعتی بالغ بر 256 هکتار برخوردار است که بر اساس آمار ارائه شده از سوی مسئولان این شهرک ، 75 تا 80 واحد در این شهرک واگذارشده، 58 واحد در حال ساخت‌وساز و حدود 16 واحد در حال بهره‌برداری است.
وی افزود: در این شهرک صنعتی صنایع غذایی، صنایع فلزی بدون ریخته‌گری، برق و الکترونیک، نساجی بدون رنگ، زیست‌شیمیایی، سلولزی و خدماتی زوم بندی شده‌اند.
میران زاده تصریح کرد: اغلب مردم پیشوا در بخش‌های کشاورزی و دامپروری مشغول به کار هستند و بیشترین میزان محصولات گلخانه ای در این شهرستان تولید می شود .
وی تصریح کرد: در حوزه معادن، سه واحد معدنی فعال در شهرستان پیشوا مستقر است که در زمینه دانه‌بندی شن و ماسه فعالیت می‌کنند، علاوه بر این، یک واحد تولید آسفالت در شهرستان پیشوا مستقر است که به سیستم پایش آنلاین مجهز است.
رئیس محیط زیست پیشوا افزود: در حوزه مسائل زیست محیطی مانند دفن پسماندهای عادی اقدامات زیادی در پیشوا صورت گرفته و قرار است مرکز دفن پسماند تغییر و محل جدیدی برای آن تعریف شود.
وی افزود: پسماندهای پزشکی و خطرناک پیشوا به‌صورت کامل و بنابر دستورالعمل‌ها، بی‌خطر سازی می‌شوند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
میران زاده در خصوص آلودگی هوا در شهرستان پیشوا گفت: آلودگی هوا به وجود هر نوع آلاینده جامد، مایع، گاز یا تشعشات پرتوزا یا غیر پرتوزا در هوا در زمانی که کیفیت زندگی را برای انسان و دیگر جانداران به خطر بیندازد و یا به آثار و ابنیه خسارت وارد کند، اطلاق شود و مهم‌ترین عامل مرگ‌ومیر در جهان به حساب می آید.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.