به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسن عظیم عراقی روز دوشنبه در آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات «کیمای هنر» ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در کانون فرهنگی تربیتی سبحان اظهار کرد: سال گذشته 450 اثر به دبیرخانه این مسابقات ارسال شد و سومین دوره مسابقات «کیمای هنر» نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
وی، نمایش توانمندی های دانش آموزان با نیازهای ویژه و ایجاد شرایط و زمینه ای برای ارتقای اعتماد به نفس آنان را از جمله اهداف برگزاری مسابقات کیمیای هنر عنوان کرد و گفت: این مسابقات به صورت غیرحضوری برای دانش آموزان با نیازهای ویژه که امکان حضور ندارند، برگزار شد که مقطع ابتدایی بیشترین استقبال را از مسابقات کیمیای هنر داشتند.
عظیم عراقی با اشاره به رشد چشمگیر استقبال دانش آموزان با نیازهای ویژه از مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی در چند سال اخیر افزود: امسال بیش از 2هزار و 200 دانش آموز در مسابقات ورزشی و 800 دانش آموز در مسابقات فرهنگی شرکت کردند.
معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت:در 2 سال گذشته با ارائه امکانات و خدماتی به دانش آموزان معلول جسمی حرکتی توانستیم امکان حضور آنان در مسابقات فرهنگی و هنری را تسهیل ببخشیم که این دانش آموزان نیز حضور قابل توجهی در این مسابقات داشتند.
وی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری برای دانش آموزان با نیازهای ویژه شاهد در هنرستان خراسان رضوی را از دیگر فعالیت های سازمان آموزش و پرورش استثنایی عنوان کرد.
شهناز کریمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران نیز در این آیین گفت: مسابقات ادبی و هنری یکی از فعالیت های تربیتی است که با هدف کشف، رشد و شکوفایی استعدادهای فرهنگی و هنری دانش آموزان بانیازهای ویژه و افزایش سطح آگاهی آنان از طریق ایجاد انگیزه بیشتر و رقابت سالم تر با هدایت و نظارت سازمان آموزش و پرورش استثنایی طرح ریزی شده و هر ساله اجرا می شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران با اشاره به برگزاری مسابقات کیمیای هنر در سه سطح مدرسه، استان و کشور افزود: پرورش روحیه تلاش و تعهد به منظور توسعه مهارت های موردنیاز فرد و اجتماع، شناخت، رشد و پرورش و هدایت استعدادهای بالقوه، تقویت دانش آموزان از اهداف این مسابقات است.
کریمی، توجه به اصل مدرسه محوری، تکریم شخصیت دانش آموزان، جلب مشارکت و همکاری آگاهانه و فعال دانش آموزان، مدیران، معلمان، مربیان و سایر نهادها و سازمان ها را از جمله سیاست های مسابقات کیمیای هنر عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش استثنایی به تنهایی نمی تواند برای رسیدن به اهداف خود موفق باشد بلکه باید همه سازمان ها در این حوزه به آموزش و پرورش استثنایی کمک کنند.
وی با اشاره به روند برگزاری سومین مسابقات کیمیای هنر گفت: سوم آبان ماه امسال ابلاغ میزبانی تهران برای برگزاری این مسابقات اعلام و ستادی تشکیل شد و از هفتم تا 29 آبان ماه آثار هنری از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شد.
کریمی با اشاره به ارسال 562 اثر به دبیرخانه سومین مسابقه کیمیای هنر افزود: در بخش هنرهای تجسمی با 477 اثر بیشترین آثار به این جشنوراه ارسال شد که این آثار توسط 15داور مورد ارزیابی قرار گرفت و آثار برگزیده این مسابقات در کانون سبحان، دبیرخانه این جشنواره به نمایش گذاشته شده است.
عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین با بیان اینکه هر کشوری برای دستیابی به پیشرفت و توسعه نیازمند نیروی انسانی توانمند است، گفت: آموزش و پرورش به خصوص آموزش و پرورش استثنایی نقش موثری در تربیت نیروی انسانی و توانمندی آنان دارد و افرادی که در حوزه آموزش و پرورش استثنایی فعالیت می کنند باید به خود و شغل خود افتخار کنند.
وی خطاب به دانش آموزان با نیازهای ویژه برگزیده سومین مسابقات کیمیای هنر گفت: شما نشانه و نمونه ای از قدرت الهی هستید که با توجه معلولیت و مشکلاتی که پیش روی دارید، آثاری برجسته خلق می کنید.
آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات «کیمای هنر» کشوری مسابقات غیرحضوری هنرهای دستی تجسمی، آوایی، نمایشی و ادبی دانش آموزان با نیازهای ویژه روز دوشنبه با حضور محمدحسن عظیم عراقی معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، شهناز کریمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش، با معرفی برگزیدگان در کانون فرهنگی تربیتی سبحان برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.