عباسعلی باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در شهر تهران در معرض بسیاری از حوادث هستیم که یکی از مهمترین این حوادث، زلزله است.
وی با بیان اینکه برای آمادگی مقابله با حوادث از جمله زلزله نیازمند مقاوم سازی فضا و سازه های مدارس هستیم، گفت: در این زمینه باید اقدامات اساسی در مدارس انجام شود.
باقری افزود: فرهنگسازی و آموزش به فرهنگیان و دانش آموزان برای مقابله با حوادث نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا آنان وظایف فردی و اجتماعی خود را برای مقابله با حوادث بهتر انجام دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: اگر به فرهنگیان و دانش آموزان آموزش های لازم برای مقابله با حوادث داده شود، آگاهی آنان ارتقا یافته و می توانند از خطرات احتمالی و تشدید آنها جلوگیری کنند.
وی با اشاره به وجود 2 هزار و 500 مدرسه دولتی در شهر تهران اظهار کرد: فاز اول طرح «مدرسه آماده» در 950 مدرسه دولتی اجرا شد.
باقری افزود: براساس تفاهم نامه منعقد شده با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، فاز دوم طرح مدرسه آماده در 500 مدرسه دولتی اجرا می شود که در فازهای بعدی مدارس غیردولتی هم شامل این طرح خواهند شد.
به گفته وی، از 2 هزار و 500 مدرسه دولتی تهران، 700 مدرسه ناایمن هستند که این مدارس باید تخریب و بازسازی شوند و همچنین 9 هزار و 900 کلاس درس در یکهزار مدرسه نیاز به مقاوم سازی دارند.
باقری با اشاره به بودجه آموزش و پرورش تهران در سال 97 گفت: تاکنون اطلاعات دقیقی از میزان بودجه این نهاد اعلام نشده و تنها اخبار غیررسمی در این رابطه وجود دارد.
به گزارش ایرنا، در شهر تهران حدود یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در 4 هزار و 200 مدرسه دولتی و غیردولتی تحصیل می کنند که از این تعداد 2 هزار و 500 مدرسه دولتی و مابقی غیردولتی است.
تفاهم نامه فاز دوم طرح «مدرسه آماده» آذرماه سال جاری با حضور عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این سازمان منعقد شد، مدرسه آماده مدرسه‌ای است که بتواند خود را در مقابل مخاطرات طبیعی مختلف و مخاطرات انسان‌ساز ، آماده نگه دارد و پس از وقوع حادثه نیز ضمن کمترین خسارت، تاب‌آوری بالایی داشته و خیلی سریع به حالت اولیه بازگردد.
تهیه سندی برای شناسایی مخاطرات مدرسه و پیرامون مدرسه از جمله اهداف این طرح است که کارشناسانی از آتش‌نشانی، جمعیت هلال‌احمر و آموزش و پرورش در طرح مدرسه آماده با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همکاری می‌کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7245//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.