به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رضا یوسفی روز سه شنبه در همایش گرامیداشت هفته خاک که در محل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران در ورامین برگزار شد افزود: استان تهران با 14 میلیون نفر جمعیت یک درصد از خاک ایران را به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: استان تهران در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی از جمله شیر، تخم مرغ و سایر محصولات کشاورزی سرآمد کشور است اما در این استان با توجه به وسعت جمعیت و شهرنشینی خاک آن در وضعیت نابودی است.
فرماندار ورامین ادامه داد: ملک ری که در جنوب تهران در گذشته بسیار ارزشمند بوده و به دشت ورامین متصل می شد بدلیل وسعت شهرنشینی و ساخت و سازهای بی رویه در حال حاضر این اراضی وضعیت خوبی ندارند.
وی خاطرنشان کرد: در این سالها با ساخت و سازهای بی رویه به ویژه سایت های مسکن مهر اراضی کشاورزی را نابود کرده ایم و ضروری است با چاره اندیشی و اجرای برنامه های مناسب اراضی کشاورزی را نجات دهیم.
یوسفی یادآور شد: از شروع برنامه اول تا پنجم توسعه هنوز توانستیم به موضوع کشاورزی نگاه تخصصی کنیم و هنوز نتوانستیم تکنولوژی را در کشاورزی بصورت گسترده اجرایی و عملیاتی کنیم.
وی تاکید کرد: برای نجات اراضی کشاورزی چاره ای نیست که از تکنولوژی به روز استفاده کنیم و باید جلوی ساخت و سازهای بی رویه در اراضی کشاورزی و خاکی گرفته شود.
خبرنگار: سید جواد آل داود**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.