به گزارش ایرنا، عباس سلیمی روز دوشنبه در مراسم مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن کریم مرکز آموزش قرآن آَستان عبدالعظیم(ع) گفت: سخنان جوانانی که حافظ و قاری قرآن هستند مانند سخنان یک استاد فاضل و عالی مقام است و سخنان این جوانان حکم یک دانشنامه قرآنی را دارند.
وی با اشاره به اینکه ابلیس به غیر از حضرت آدم و حوا سایر انسان ها را با گستاخی و جسارت تمام تهدید به انحراف کرده است بیان داشت: انسان ها اگر بخواهند از شر شیطان در امان بمانند فقط یک راه دارند آن هم به فرموده امام صادق(ع) راه قرآن است اینگونه که می فرماید: جوان با ایمانی که قرآن تلاوت می کند قرآن با گوشت و خون او عجین و درهم آمیخته می شود.
سلیمی در ادامه با بیان اینکه آستان حضرت عبدالعظیم(ع) یکی از نهادهای تحت نظارت مقام معظم رهبری است و قطعا در رابطه با تحقق منویات ایشان مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی سهم خود را دارد و نقش خود را باید ایفا کند تصریح کرد: انجام این کار بزرگ نیازمند حمایت نهادهای دولتی و خصوصی است.
وی ادامه داد: نمایندگان مجلس و دولتی ها باید در جهت افزایش بودجه های حمایتی قرآن به آستان عبدالعظیم(ع) به عنوان کربلای ایران توجه و عنایت ویژه داشته باشند تا این مرکز فرهنگی بتواند در جهت اهداف بلند فرهنگی نظام اسلامی گام های موثری بردارد.
به گزارش ایرنا، مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن کریم مرکز آموزش قرآن آَستان عبدالعظیم(ع) روز دوشنبه با حضور آیت الله محمدی ری ‌شهری تولیت آستان عبدالعظیم(ع)، هدایت اله جمالی پور فرماندار شهرستان ری، فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعیدی نماینده مردم مبارکه و رئیس فراکسیون قرآنی مجلس شورای اسلامی و جمعی از اساتید، حافظان و قاریان قرآن در حرم عبدالعظیم(ع) برگزار شد.
گفتنی است: در این مراسم 19 نفر از حافظانی که در سال جاری موفق به حفظ کل شده‌اند با اهداء جوایز نفیس و لوح تقدیر تجلیل شدند.
تهرام/3218//1348
خبرنگار: امیر جعفری**انتشار: محمد آجورلو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.