صدراعظم نوری روز سه شنبه دربیست وپنجمین جلسه علنی شهر خطاب به محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بهتر بود گزارش حوزه حمل و نقل کمی‌تر بود و به راهبردها می‌پرداخت تا اینکه مسائل به صورت کیفی مطرح شود.
وی ادامه داد: در طرح جامع حمل و نقل اصول توسعه انسان‌‌محور است و توسعه پایدار و مدنظر دارد از این رو به زیرساخت‌های طبیعت‌محور تأکید دارد، برنامه شما برای پیشبرد این هدف چیست.
نوری اظهار داشت: در مورد ارتقا و نهادینه‌ سازی فرهنگ ترافیک آموزه‌ها ضعیف است و ما نتوانستیم جلب مشارکت مردمی داشته باشیم معاون حمل و نقل چه برنامه‌ای برای افزایش آموزش‌ها در نظر دارد.
به گفته صدراعظم نوری مسیر دوچرخه در تهران 220کیلومتر است که باید به 900کیلومتر برسد همچنین تعداد خانه‌های دوچرخه باید از 145 خانه کنونی به 545 خانه برسد. آیا در این موارد در معاونت حمل و نقل برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

سیدحسن رسولی عضو دیگر شورا خطاب به پورسیداقایی گفت: به موضوع حمل و نقل بار و کالای شهری به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم شهری بپردازیم به نظر می‌رسد این حوزه بی‌صاحب است.

محسن علیخانی در خصوص گزارش عملکرد پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: بر اساس بند یک مصوبه شورای عالی ترافیک مصوب 15 دی ماه سال 95 مقرر شده بود در موضوع حمل و نقل بازنگری صورت بگیرد و سوال بنده این است که آیا این بازنگری در حمل و نقل جامع صورت گرفته است یا خیر.
وی افزود: آخرین مطالعات درباره حمل و نقل مربوط به سال 83 است و هم اکنون 13 سال از آن می‌گذرد.
عضو شورای شهر تهران بیان کرد: با توجه به این موضوع آمار و ارقام دقیقی در حوزه حمل و نقل وجود ندارد و معمولان اقداماتی که انجام می‌شود با خطا صورت می‌گیرد.
وی افزود: حضور نجفی شهردار تهران در دولت برای ما نیز موجب خرسندی بود و انتظار داشتیم که حداقل هماهنگی بین شهرداری و دولت بیشتر شود ولی این طور نشد و در خبرها می‌شنویم که تأمین اجتماعی حساب شهرداری را مسدود می‌کند و این در حالی است که تأمین اجتماعی با قالیباف توافق می‌کند ولی با نجفی در این دولت توافق نمی‌کند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: عدم واریز بدهی‌های دولت یکی دیگر از موارد بود که تا کنون یک ریال از آن نیز پرداخت نشده است.
علیخانی افزود: قرار بود خط 7 مترو اشکالات آن برطرف شود و این خط به حق تعطیل شده و معاون شهردار توضیح بدهد که چه اقداماتی برای این خط صورت گرفته است.

محمد سالاری دیگر عضو شورای شهر نیز خطاب به پورسید آقایی گفت:انتظار افکار عمومی ، شهروندان و شورای شهر تهران از معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران این است که برنامه های اجرایی خود را برای رفع مشکلات این حوزه ارائه دهند.
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: در این گزارش مجموعه ای از چالش ها و مشکلات اصلی حوزه حمل و نقل شهر تهران مطرح شد که نشان می دهد ما با یک نابهنجاری تمام عیار در حوزه ماموریت های حمل و نقل و ترافیک مواجهیم. بخشی از آن مربوط به بحث های حقوقی وقانونی و تعاملات بین دستگاه ها و نهادها است و بخش دیگر مربوط به مدیریت شهری و برنامه ای که شهرداری تهران دارد.
وی با اشاره به راهکارهای ارائه شده توسط معاون ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: راهکارهای ارائه شده در این جلسه صرفا در سطح بیان سیاست ها بود در حالی که انتظار افکار عمومی ، شهروندان و شورای شهر تهران این است که شهرداری تهران برنامه های اجرایی خود را برای رفع مشکلات بیان کند.
سالاری افزود: به عنوان مثال ما در حال حاضر 190 کیلومتر خط مترو داریم که طبق برنامه باید به 300 کیلومتر برسد آقای پورسید آقایی اعلام کنند که طی 4 سال چند درصد را می توانند عملیاتی کنند.
وی در پایان تاکید کرد: درخواست داریم معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران طی یک ماه آینده برنامه عملیاتی خود را ارائه دهد.

محمدجواد حق شناس خطاب به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در گزارش مطرح شده احساس شد شهرداری نسبت به فعالیت اپلیکیشن های حمل و نقلی موضع دارد.
وی ادامه داد: اسنپ امروز با 7 میلیون کاربر فعال و 700 هزار سفر در روز حدود 1.2 میلیارد تومان فروش و ارزش برند آن اکنون به 1300 میلیارد تومان رسیده است.
حق شناس افزود: موضع شهرداری تهران در خصوص اپلیکیشن های حمل و نقلی باید حمایتی باشد و نباید فراموش کنیم که توسعه ی این اپلیکیشن ها باعث رضایت عمومی شده و ما هم در برابر همه 10 میلیون نفر ساکن تهران مسئولیت داریم.
وی بیان داشت:بهتر است شهرداری تهران گزارش عملکرد اپلیکیشن کارپینو را که از سال گذشته راه اندازی کرده ارائه دهد.

شهربانو امانی در جلسه امروز گفت: هر ٢٤ ساعت، ١٢ نفر در تهران جان خود را به علت آلودگی هوا از دست می دهند.
وی ادامه داد: در برنامه دوم شهرداری موظف بود بر روی ٨ هزار اتوبوس فیلتر دوده نصب کند اما حالا تنها روی ٥٠ دستگاه اتوبوس نصب شده.
به گفته امانی در بحث خودروها و موتورهای گازوئیلی و کاربراتوری باید ممنوعیت عبور و مرور و ... ایجاد شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر - موسی فعالیان
تهرام/9343/7244**1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.