فاطمه خانی قلعه روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : شهرستان ورامین با قدمتی هفت هزار ساله و دارا بودن آثار تاریخی متعدد ، یکی از مهمترین مناطق تاریخی استان تهران و کشور محسوب می شود و بیش از 70 اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
وی افزود : با پیگیری های صورت گرفته در شهرستان ورامین ، سه محوطه تاریخی ورامین که از قدمت تاریخی و فرهگی بسیار زیادی برخوردار می باشند در فهرست آثار ملی قرار گرفته و از این به بعد مشمول آثار تبت ملی شده می شوند.
خانی گفت : این آثار شامل محوطه باستان‌شناختی قلی‌تپه به شماره ثبت 31792 مورخ 25/6/1396، محوطه باستان‌شناختی تپه‌طلا به شماره ثبت 31793 مورخ 25/6/1396و محوطه باستان‌شناختی تپه حصار‌قاضی به شماره ثبت 31794 مورخ 25/6/1396 می باشد.
وی تأکید کرد: هرگونه دخل و تصرف در آثار تاریخی ثبت شده ملی جرم محسوب می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ورامین از مردم فرهنگ دوست شهرستان ورامین خواست ضمن همکاری با این اداره ، در حفظ و حراست از آثار تاریخی که هویت ملی و محلی ما میباشد ، کوشا بوده و درصورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به این اداره گزارش نمایند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.