به گزارش ایرنا، این راهپیمایی از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح آغاز و با قرائت قطعنامه پایانی راهپیمایی در ساعت 11 به پایان رسید.
** قرائت قرآن، مداحی مداحان اهل بیت، سخنرانی نماینده انجمن اسلامی دانش آموزان، سخنرانی سردار شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و قرائت قطعنامه پایانی مراسم از جمله بخش های این مراسم باشکوه بود.
** شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی که سخنران اصلی این مراسم بود با بیان اینکه تا زمانی که ملت ایران، ایرانی و حسینی است آمریکا دست از شرارت بر نمی دارد، گفت: آمریکا با روش های مختلف از جمله مقابله با انقلابی گری ملت ایران، تحریم، تلاش برای ایجاد ناامنی در اطراف ایران، استحاله درونی، مشوه جلوه دادن انقلاب اسلامی و تحریک همسایگان ایران بر ضد ایران سعی کرده تا دشمنی خود را با ملت ایران نشان دهد اما به خواست خدا و مقاومت ملت ایران تاکنون شکست خورده است.
**جمعی از مسئولان از جمله نمایندگان مجلس، روحانیون، مسئولان دانشگاهی و آموزش و پرورش، سرداران ارتش و سپاه و فرماندار تهران در این مراسم حاضر بودند.
**گروه های سرود در طول مسیر با قرار گرفتن در جایگاه های آماده شده و همچنین گروه سرود اصلی دانش آموزان در جایگاه اصلی مراسم با قرائت سرود شور و حال انقلابی به مراسم بخشید.
** گروه های مختلف دانشجویی و دانش آموزی دخترانه و پسرانه از مدارس مختلف شهر تهران با لباس های متحدالشکل و با در دست داشتن پلاکاردهایی با عناوین مختلف از خیابان حافظ به سمت لانه جاسوسی آمریکا حرکت می کردند.
**اقشار مختلف مردم اعم از زنان و مردان و کودکان نیز در کنار دانشجویان و دانش آموزان با شور فراوان در این مراسم حضور یافتند.
** ایستگاه های مختلف پخش سرودهای حماسی و همچنین ایستگاه های صلواتی که مشغول پخش آب و برخی اقلام خوراکی بودند در طول مسیر جلب توجه می کرد.
** ایستگاه سلامت با عنوان «کمپین سلامت نوجوانی» در طول مسیر دانش آموزان متقاضی را مورد معاینه و غربالگری بهداشتی قرار می داد.
**پرچم های آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و آدمک های ترامپ از سوی گروه های مختلف دانشجویی، دانش آموزی و مردم در طول مسیر به آتش کشیده شد.
** تعدادی از دانش آموزان پلاکاردی با عنوان «داوطلب تدریس خصوصی جغرافیا به ترامپ هستم» در دست گرفته بودند که در نوع خود جالب بود.
**ماکت هایی از چهره های رهبر معظم انقلاب، امام خمینی، سردارسلیمانی، شهید تهرانی مقدم، شهید همدانی و شهید حججی در طول مسیر قرار گرفته بود که مردم شرکت کننده در راهپیمایی در کنار آنان عکسی به یادگار می گرفتند.
**حضور خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی در این مراسم پرشمار بود و آنان به صورت زنده اخبار این مراسم را برای رسانه های خود مخابره می کردند.
**دانش آموزان و دانشجویان و همچنین اقشار مختلف مردم در این مراسم با سردادن شعارهای 'مرگ بر آمریکا'، 'مرگ بر اسرائیل'، ' ای رهبر آزاده آماده ایم آماده'، من انقلابی ام'، 'من هم یک سپاهی ام'، 'تا خون در رگ ماست آمریکا دشمن ماست' و پلاکاردهایی با عنوان 'ما دانش آموزان آمریکا را شیطان بزرگ می دانیم'، 'به آمریکا بی اعتماد هستیم' و 'دانشجو میرزمد آمریکا می لرزد' انزجار خود را از آمریکا و سیاست های ددمنشانه این دولت قلدر نشان دادند.
** جمعی از دانش آموزان در بخشی از مسیر راهپیمایی مشغول نوشتن شعارهایی با عناوین 'مرگ بر آل سعود'، 'مرگ بر آمریکا' و 'این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده' و عناوین دیگر بر روی کارتن ها بودند.
خبرنگار: محمد بیدارمنش - انتشار: محسن فتاحی
تهرام 6139**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.