به گزارش روز جمعه ایرنا ،رییس پلیس پیشگیری پایتخت،از دستگیری یک سارق حرفه ای منزل و لوازم خودرو در محدوده جمالزاده شمالی خبر داد و گفت: این متهم اموال مسروقه را در فضای مجازی به فروش می رساند که با رصد های انجام شده شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ رضا بستو، گفت: با شکایت های ارایه شده از سوی شهروندان در خصوص سرقت از منازل و همچنین خودروهایشان در محدوده جمالزاده شمالی و اطراف آن تیم های تجسس کلانتری محل تحقیقات خود را آغاز کردند.
وی افزود: در تحقیقات و پایش های انجام شده مشخص شد که سارق یا سارقان پس از سرقت از منازل و خودروی شهروندان اموال مسروقه را در شبکه های مجازی خرید و فروش آنلاین در معرض فروش گذاشته و تعدادی از شهروندان نیز موفق شده اند این اموال را شناسایی کنند.
در همین راستا، با هماهنگی های انجام شده از سوی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ سرنخ هایی از سارق به دست آمد و بلافاصله تحقیقات برای شناسایی محل اختفای متهم آغاز شد که در نهایت با ترفند های خاص و شیوه های نوین پلیسی مخفیگاه سارق شناسایی و بنابر دستور مقام قضایی به محل اعزام شدند.
رییس پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: متهم به محض این که متوجه حضور ماموران شد سعی کرد از راه بام خانه فرار کند که سرعت عمل پلیس این فرصت را از وی گرفت و در نهایت متهم بازداشت و در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی اموال مسروقه شامل، ضبط و باند، ابزار و لوازم فیلمبرداری، دوربین فیلمبرداری، نورسنج، 2 دستگاه سافت باکس، کیس دوربین، کابل 50 متری دوربین، چهار حلقه رینگ و لاستیک خودرو، پنج کیف ابزار حاوی ابزار و آچار، چهار دستگاه جک خودرو، 11 دستگاه کنترل رادیو پخش خودرو، یکدستگاه رادیو پخش خودرو، یک دستگاه اره برقی، یکدستگاه دینام خودرو، 18 قطعه یدکی مربوط به خودرو، دو دستگاه پمپ باد(برقی و پایی) تعدادی وسایل مسافرتی(فر مسافرتی و چادر و کیسه خواب) کشف و ضبط گردید.
سرهنگ بستو، در پایان با اشاره به این که متهم به کلانتری منتقل شده و تحت بازجویی های قرار گرفت، گفت: این متهم در اعتراف های خود به چندین فقره سرقت های مشابه اعتراف کرد و عنوان داشت که اموال و وسایل مسروقه را پس از سرقت از طریق سایت های فضای مجازی به شهروندان می فروخته است.
گفتنی است، در حال حاضر پرونده با اخذ دستور قضایی در اختیار ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

*رییس کلانتری 108 نواب،دستگیری یک سارق حرفه ای و همدستش در محدوده نواب خبر داد و گفت: این متهم خانه استیجاری اش را محل پاتوق خلافکاران کرده بود.
سرهنگ مسلم قاسم آبادی،افزود: در پی تحقیقات انجام شده از سوی ماموران عملیاتی و تجسس این کلانتری مشخص شد شخصی به نام 'د' که از سابقه داران این محدوده است منزل استیجاری خود را به پاتوق افراد خلافکار تبدیل کرده تردد سارقین و فروشندگان مواد مخدر و اراذل و اوباش به صورت شبانه روزی در آن محل صورت می گیرد.
وی افزود: نتیجه تحقیقات در اختیار سرپرست دادسرای ناحیه 10 قرار گرفت که متعاقبا دستور ورود به مخفیگاه و دستگیری متهم صادر شد که بلافاصله تیم های عملیاتی این کلانتری با هماهنگی های انجام شده به محل اعزام شدند که در نتیجه متهم و همدستش دستگیر و در بازرسی از محل نیز یک قبضه سلاح گرم ، چهار عدد فشنگ جنگی و تعدادی لوازم مسروقه و مواد مخدر کشف و ضبط شد.
سرهنگ قاسم آبادی در پایان ضمن اشاره به این مطلب که هر 2 متهم بازداشت شده در بازجویی ها به جرایم خود مبنی بر سرقت و توزیع مواد مخدر در محل مذکور اعتراف کرده اند، گفت: در بررسی های انجام شده از سوابق متهمان ده ها فقره سرقت و زورگیری و همچنین توزیع مواد مخدر مشاهده می شود که بر این اساس هر دو نفر برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شده اند.

* رییس کلانتری 101 تجریش، صبح امروز از دستگیری اعضای یک باند سرقت و کش رو زنی فامیلی در محدوده بازار تجریش خبر داد و گفت: این سارقان در بازجویی های انجام شده به 200 فقره سرقت اعتراف کردند.
سرهنگ علیرضا ناصری نژاد، افزود: با شکایت کسبه محدوده بازارچه تجریش در خصوص سرقت های کش رو زنی طی روزهای گذشته تیمی از ماموران تجسس این کلانتری برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.
وی افزود: پس از بررسی های تخصصی و فنی و انجام تحقیقات شبانه روزی چهره و مشخصات ظاهری 2 متهم که از اعضای این باند سرقت بودند شناسایی شده و تحت تعقیب شبانه روزی قرار گرفتند.
در بررسی های تکمیلی از سوابق متهم مشخص شد که این سارقان 2 زن میانسال هستند که با همدستی هم و سوءاستفاده از ازدحام مشتریان در مغازه ها و فروشگاه های این بازارچه اقدام به سرقت و کش رو زنی می کنند.
سرهنگ ناصری نژاد در ادامه عنوان داشت: پس از چند شبانه روز تحقیقات میدانی و فنی در نهایت شب گذشته این خانه و دختر خواهر سارق در محدوده پاساژ قائم(عج) شناسایی و در حال سرقت از یک فروشگاه دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.
متهم که 'ر' و 'ز' نام داشتند در بازجویی های اولیه منکر اتهامات شدند اما زمانی که با ادله محکم پلیس روبرو شدند به ناچار لب به اعتراف گشوده و صراحتا به 200 فقره سرقت و کش رو زنی در محدوده بازار تجریش، بازارچه، پاساژهای( قائم، ارگ، تندیس و...) اعتراف کردند.
کلانتر 101 تجریش تصریح کرد: این متهمان ابتدا محل های سرقت را تعیین کرده و پس از چند مرحله رفت و آمد و خرید های جزیی اقدام به سرقت می کردند.
گفتنی است، در بازرسی از وسایل همراه متهمان چند دستگاه گوشی تلفن همراه، کیف های دستی، اشیاء قیمتی و وجه نقد مسروقه کشف و ضبط شد و متهمان برای تحقیقات بیشتر به دادسرای ناحیه یک تهران (شمیران) منتقل شدند.

* رییس کلانتری 107 فلسطین با اشاره به دستگیری یک سارق موبایل قاپ در محدوده خیابان های طالقانی و اطراف آن گفت: این متهم در بازجویی های انجام شده به هشت فقره سرقت گوشی تلفن همراه و لپ تاپ اعتراف کرد.
سرهنگ غلامرضا یوسفوند، افزود:با شکایت تعدادی از مالباختگان تلفن همراه در محدوده مذکور، پرونده ای در کلانتری تشکیل و تیم های عملیاتی این کلانتری برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان وارد عمل شدند.
وی افزود: در بررسی های انجام شده و همچنین اظهارات مالباختگان مشخص شد که تمامی سرقت ها از سوی یک سارق موتورسوار روی داده است.
به این ترتیب تحقیقات و بررسی ها بر روی یک موتورسوار لاغر اندام با موتورسیکلت و کلاه کاسکت مشکی رنگ آغاز شد تا این که در نهایت این متهم هنگام پرسه زنی در محدوده یکی از خیابان های فرعی محله طالقانی شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت.
سرهنگ یوسفوند، عنوان داشت: متهم که متوجه حضور ماموران پلیس شده بود، سعی کرد با موتورسیکلت خود از محل بگریزد که سرعت عمل ماموران به وی این امکان را نداد و در نهایت متهم دستگیر و روانه کلانتری شد.
در بازجویی های انجام شده وی به چند فقره سرقت گوشی تلفن همراه و لپ تاپ و کیف قاپی اعتراف کرد و زمانی که با مالباختگان روبرو شد از سوی آنها مورد شناسایی قرار گرفت.
همچنین در بازرسی از کوله پشتی همراه متهم هشت دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه، یک دستگاه لپ تاپ مسروقه، شش دستگاه مودم، تعدادی رم، فلش، سیمکارت، پوکه سیم کارت به ارزش تقریبی 13 میلیون تومان و 2 قبضه قمه و ادوات و تجهیزات مخصوص فلش کردن گوشی های موبایل کشف و ضبط شد.
متهم نیز در بازجویی های انجام شده اعتراف کرد که تلفن های همراه مسروقه را پس از سرقت با دستگاه های مخصوص فلش کرده و به مالخران اموال مسروقه می فروخته است.
گفتنی است، تا کنون تعدادی از مالباختگان شناسایی شده و پس از مراجعه به کلانتری اموال مسروقه خود را شناسایی و پس از صورتجلسه دریافت کرده اند و متهم نیز به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شده است.

* رییس کلانتری 120 سیدخندان،از دستگیری یک سارق خودرو در محدوده بزرگراه رسالت خبر داد و گفت: این متهم هنگام فرار با شلیک پلیس زمینگیر و دستگیر شد.
سرهنگ داوود زندی افزود: ماموران گشت انتظامی این کلانتری روز گذشته در حال گشت زنی در محدوده بزرگراه رسالت به مشخصات مخدوش شده یک خودروی سواری مشکوک شده و برای بررسی مشخصات آن را از مرکز کنترل پلیس پایتخت استعلام کردند که طی آن مشخص شد که خودروی مذکور مدتی پیش از همان محدوده به سرقت رفته است.
وی افزود: بر همین اساس، ماموران به راننده خودروی سواری مذکور دستور توقف دادند اما راننده علیرغم شنیدن دستور پلیس سعی کرد با انجام حرکات مارپیچ و زیگزاگ از محل دور شده و فرار کند که این امر به تعقیب وی منجر شده تا این که در نهایت پس از طی مسیر حدودا 2 کیلومتر در خیابان کرمان جنوبی، خودرو متوقف شد.
سرهنگ زندی عنوان داشت: به محض توقف خودرو متهم با پای پیاده به سمت یک بوستان محلی در همان اطراف فرار کرد اما با شلیک هوایی ماموران تعادل خود را از دست داده و به زمین خورد که در نهایت دستگیر و به همراه خودروی مسروقه به کلانتری منتقل شد.
متعاقبا مالک خودرو شناسایی و به کلانتری دعوت شد و سارق نیز در بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت خودرو اعتراف و پس

* رییس کلانتری 102 پاسداران، از دستگیری 2 سارق منزل در این محدوده خبر داد و گفت: این سارقان قوی هیکل در برابر توان رزمی و اقتدار پلیس مقهور و دستگیر شدند.
سرهنگ رضا صادقی پورافزود: با تماس یکی از شهروندان ساکن خیابان وفامنش با مرکز فوریت های پلیسی 110 در خصوص حضور2سارق قوی هیکل در محل، تیمی از ماموران زبده این کلانتری برای دستگیری سارقان وارد عمل شدند.
وی افزود: به محض حضور ماموران در محل دو سارق مذکور که در حال تخریب در ورودی یک خانه با دیلم، بودند سراسیمه و هراسان وسایل خود را رها کرده و از محل گریختند اما سرعت عمل ماموران به آنها این امکان را نداد و در کسری از ثانیه هر دو سارق قوی هیکل در برابر پلیس تسلیم و بازداشت شدند.
در بررسی های انجام شده از محل مشخص شد که این سارقان با استفاده از دیلم و پیچ گوشتی ضمن تخریب در ورودی منازل وارد خانه های شهروندان شده و اقدام به سرقت می کردند و هر بار هم اگر کسی از اهالی منزل متوجه شده و قصد جلوگیری از ورود داشت وی را مورد ضرب و جرح قرار می دادند.
سرهنگ صادقی پور، در ادامه بیان داشت: متهم به کلانتری منتقل و در بازجویی های انجام شده به سه فقره سرقت از منازل شهروندان در این محله اعتراف کرده و علت سرقت هایشان را نیز بیکاری عنوان کردند.
به این ترتیب هر دو متهم با تکمیل پرونده جهت شناسایی شاکیان و رسیدگی دقیق به سوابقشان تحویل پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ شدند.

* رییس کلانتری 131 شهرری، ظهر امروز با اشاره به دستگیری یک سارق جیب بر در محوطه ایستگاه متروی شهرری، گفت: این سارق در بازجویی های انجام شده به 50 فقره سرقت و جیب بری اعتراف کرد.
سرهنگ محمد کالوسی افزود: با شکایت شهروندان و مسافران ایستگاه متروی شهرری به ماموران کلانتری حاضر در محوطه ایستگاه ، در خصوص چند فقره جیب بری تحقیقات پلیس برای شناسایی این سارق آغاز شد.
وی افزود: با اطلاعات به دست آمده از مالباختگان چهره متهم و پوشش وی به دست آمد و پس از ساعاتی بررسی و تحقیقات میدانی در نهایت این سارق در محوطه ایستگاه متروی شهرری شناسایی و در یک اقدام ضربتی بازداشت شد.
متهم که از دستگیری اش شوکه شده بود سعی کرد با بهانه های واهی خود را از دست پلیس رهایی بخشد اما موفق نشده و به کلانتری 131 منتقل شد که طی بازجویی های انجام شده به 50 فقره سرقت و جیب بری از شهروندان و مسافران در ایستگاه متروی شهرری اعتراف کرد.
به این ترتیب پرونده متهم تشکیل و با توجه به شکایت های ارایه شده از سوی مالباختگان پرونده در اختیار دادسرای شهرری قرار گرفت.
خبرنگار:امین کمالی فر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7247 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.