محسن ولیئی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه 762 یتیم و فرزند محسنین سادات تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند، گفت: 259 نفر از این تعداد یتیم و 503 نفر فرزندان خانواده های سادات هستند.
وی با اشاره به اینکه پنج هزار و 104 حامی از فرزندان سادات تحت حمایت کمیته امداد تهران حمایت می‌کنند، افزود: این حامیان در چهار ماهه نخست امسال 765 میلیون و 600 هزار تومان کمک کرده اند.
ولیئی بیان کرد: طرح اکرام ایتام و محسنین یکی از طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد است، که بر اساس آن خیران می‌توانند با پرداخت حداقل 30 هزار تومان به صورت ماهیانه حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم و فرزند خانواده های محسنین را عهده دار شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه هریک از ایتام و فرزندان محسنین دارای حساب و شناسه بانکی مختص به خود هستند، افزود: کمک های نقدی حامیان بی واسطه و به صورت مستقیم به حساب ایتام و فرزندان محسنین واریز می شود.
وی به سرانه دریافتی هر یک از ایتام و فرزندان خانواده های مشمول طرح محسنین اشاره کرد و گفت: متوسط سرانه دریافت نقدی ماهیانه برای هر یتیم 260 هزار تومان و برای هر فرزند محسنین 110 هزار تومان برآورد شده است.
ولیئی بخش قابل توجهی از مشکلات معیشتی، فرهنگی و آموزشی این کودکان از محل مبالغ واریزی حامیان برطرف می شود، ادامه داد: خیران می توانند علاوه بر کمک‌های نقدی ماهیانه نیز برای تامین پوشاک، مواد غذایی، خدمات مسکن، کمک های درمانی و فرهنگی ایتام و فرزندان خانواده های محسنین تحت حمایت این نهاد مشارکت کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران افزود: تقویت حس همدلی و همکاری در جامعه اسلامی، ترویج سنت حسنه احسان به ایتام و نیازمندان، ایجاد زمینه مشارکت افراد خیر و نیکوکار، حفظ عزت نفس و کرامت انسانی ایتام و خانواده های آنان و سایر خانواده های نیازمند از اهداف اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین است.
وی یادآور شد: خیران جهت عضویت و کمک به ایتام و خانواده های نیازمند مشمول طرح محسنین می توانند به دفاتر کمیته امداد استان تهران مراجعه کنند و یا با شماره گیری سامانه 7355 نسبت به ثبت نام و ارسال کمک های خود اقدام کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.