به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز سه شنبه در پنجمین جلسه علنی شورا افزود: با اینکه چند ماه از حادثه پلاسکو گذشته اما هنوز کسبه نتوانسته‌اند فعالیت‌های تجاری خود را آغاز کنند.
وی ادامه داد: در جلسه‌ای که کسبه با مالک پلاسکو و مدیرکل بنیاد مستضعفان در استان تهران برگزار شد مسئولان بنیاد مستضعفان توضیحاتی را درباره تأخیر در بازسازی اعلام کردند.
هاشمی با بیان اینکه پلاسکو از نظر حقوقی مصادر شده است و متعلق به بنیاد مستضعفان است، گفت: سرقفلی تمامی فضاهای این پاساژ به سرمایه‌گذاران داده شده و متاسفانه هیات مدیره ساختمان نیز نسبت به بیمه کردن ساختمان اقدام نکرده و ساختمان بیمه نبوده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران،ری وتجریش با اشاره به اینکه برخی مالکان مایل هستند که در نیمه جنوبی پلاسکو که تخریب نشده فعالیت کنند، تاکید کرد که دادستانی هنوز نظر خود در مورد سالم بودن نیمه جنوبی و قابل استفاده بودن را نداده است.
وی با بیان اینکه طرف سوم پلاسکو شهرداری و طرح تفصیلی است، ادامه داد: بر اساس طرح تفصیلی نمی‌توان در محل ساختمان قبلی پلاسکو، ساختمان بلندمرتبه ساخت و حداکثر هفت طبقه ساخته می‌شود و این درحالی است که موضوع ساختن پلاسکو بین مالک، سرمایه‌گذاران یا همان سرقفلی داران، قوه قضاییه و شورای عالی شهرسازی بلاتکلیف مانده است و به نظر می‌رسد از آنجایی که موضوع پلاسکو به یک موضوع عمومی در تهران تبدیل شده، شورای شهر پنجم باید جلسات ویژه‌ای را در این خصوص برگزار کند و کمیسیون‌های شهرسازی، بودجه، فرهنگی و سلامت می‌بایست جلسات ویژه‌ای را در مورد پلاسکو و ابعاد آن برگزار کنند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9343/7247 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.