به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی نوروزی در خطبه های نمازجمعه امروز شهرستان اسلامشهر با انتقاد از کسانی که در خصوص سفر حج تلاش می کنند تا شبهه افکنی کنند، گفت: قبل از انقلاب اسلامی علیه حج تبلیغات منفی صورت می گرفت و می گفتند چرا پول خودتان را در وطن هزینه نمی کنید و آن را به جیب عرب ها سرازیر می کنید؟
وی با گلایه از امتداد این گونه اظهار نظرها در سال های اخیر، گفت: امسال هم شاهد هستیم که این شبهه که بعد از حادثه منا آغاز شد باز هم در حال گسترش در فضای مجازی است.
نوروزی ضمن انتقاد مجدد از این رویکرد، با تاکید بر این که سفر حج نباید تعطیل شود، تصریح کرد: در پاسخ به این افراد باید پرسید چرا این سوال فقط از مسافران قبله مسلمین پرسیده می شود و به افرادی که سفراروپایی یا کشورهای دیگر می روند این سوال پرسیده نمی شود؟
خطیب جمعه اسلامشهر با بیان این که طبق مصوبه شورای عالی امنیت ملی و دیدگاه مقام معظم رهبری حج نباید تعطیل شود، افزود: سفر به حج، انجام یک تکلیف دینی است و مانند خرج کردن پول برای همه واجبات دینی، یک امر واجب است و این شبهه ها توسط بی دین ها ایجاد می شود.
وی در ادامه با بیان ابعاد شرعی حج و اشاره به این که اگر کسی استطاعت داشته باشد و بدون سفر به حج از دنیا برود در صف مسلمانان محشور نخواهد شد، خاطرنشان کرد: ما در مساله حج تابع نظرولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای و شورای عالی امنیت ملی هستیم.
امام جمعه اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود، آل سعود را فاقد لیاقت و شایستگی برای خادمی حرمین شرفین دانست و گفت: جهان اسلام بایدبرای نجات حرمین شریفین از دست آل سعود قدمی بردارند و این حرم های شریف را به دست صالحان و شایستگان بسپارند.
وی در پایان خواستار پیگیری شورای عالی امنیت ملی در خصوص شرایط و وضعیت حج امسال برای برگزاری مناسک حج در شرایطی امن شد.
در شهرستان اسلامشهر چهار نمازجمعه در بخش‌های مرکزی، احمدآباد مستوفی،‌چهاردانگه و شهرک واوان برگزار می‌شود که حجت الاسلام محمدعلی نوروزی در تاریخ 26 بهمن 1359 با حکم امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه این شهرستان منصوب شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:اکبرکریمی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام / 7251 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.