به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی روز چهارشنبه در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ری با بیان اینکه امروز دشمنان نظام و اسلام از تمام ابزارهای ممکن بخصوص برخی شبکه ها و سایت های فضای مجازی به دنبال تخریب دین و ارزش های اجتماعی هستند اظهار داشت: دشمنان در برخی امور مانند تخریب نهاد خانواده، بالا رفتن آمار طلاق و همچنین دین گریز کردن جوانان تا حدودی موفق شده اند.
شاهچراغی ادامه داد: امروز در مقابل هجمه عظیم دشمنان نظام و اسلام، روحانیت فقط دو تریبون منبر و محراب را در اختیار دارد که در اگر استفاده از این دو تریبون اشکال و مشکلی پیش آید باید فاتحه اسلام و نظام اسلامی را خواند.
وی با بیان اینکه کارهای خوبی در حوزه فرهنگی و دینی انجام شده است ولی کافی نیست تاکید کرد: اداره تبلیغات اسلامی باید از ظرفیت منبرها با استفاده از عالمان عامل و تولید محتوای به روز و منطبق با نیاز جوانان استفاده کند و به دنبال آن مساجد را از حالت امروز خود که به خانه سالمندان تبدیل شده اند به محلی برای مراجعه جوانان تبدیل کند.
شاهچراغی در خصوص تاثیرگذاری عالمان در دوران خفقان رضا شاه ملعون اشاره کرد و بیان داشت: دو یا سه روحانی قوی و عالم عامل توانستند در دوران خفقان رضا شاهی از ظرفیت محراب و منبر به خوبی در جهت تخریت و مقابله با اعمال رضا شاه سود ببرند.
امام جمعه شهرستان ری همچنین گفت: شهرستان ری با دارا بودن مرقد مطهر حضرت عبدالعظیم(ع)، امامزادگان واجب التعظیم و وجود 1 هزار و 700 هیات مذهبی شرایط منحصر به فردی در حوزه تبلیغات اسلامی دارد که باید رئیس جدید این اداره از ظرفیت های موجود نهایت استفاده را ببرد.
شاهچراغی ثبات مدیریت و مدیریت متمرکز را مهمترین ارکان تاثیر گذاری کارهای فرهنگی برشمرد و یادآورشد: اداره تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای انقلابی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که باید با مدیریت متمرکز و کارآمد جلوی بسیار از معضلات و مشکلات اجتماعی را بگیرد.
رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری روز چهارشنبه با حضور نوری زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران، شاهچراغی امام جمعه شهرری، جمالی پور فرماندار شهرستان ری و جمعی از مسئولان این شهرستان معرفی شد.
حجت الاسلام علی کنگرلو به عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری منصوب و از زحمات حجت الاسلام حسینعلی رضازاده قدردانی شد.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.