رضا قدیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای طرح «یه لقمه مهربونی» اظهار کرد: این طرح از دو سال گذشته به همت سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران و خیرین برای حمایت از محرومان و اطعام نیازمندان در شهر تهران اجرا می شود.
وی گفت: شهروندان از طریق سامانه 4379 و ربات تلگرامی mehrabooniha_bot@ می توانند در طرح «یه لقمه مهربونی» مشارکت کنند و با توجه به فراهم شدن زیرساخت های لازم در این طرح از جمله حمل و نقل، بسته های افطاری و شام توسط خود شهروندان بنا به خواست آنان و یا نیروهای شهرداری تهران در محلات فقیرنشین و نیازمند توزیع می شود.
قدیمی افزود: تا شب بیستم ماه مبارک رمضان، علاوه بر 18هزار و 596 پرس افطاری و شام و سایر اقلام غذایی به میزان های مختلف، 12هزار و 584 سبد کالا و ارزاق در قالب طرح «یه لقمه مهربونی» توسط خیرین و تشکل های مردمی در سطح مناطق 22گانه شهر تهران جمع آوری و بین نیازمندان، کلونی های فقیرنشین، مددسراها و مراکز بهاران این مناطق و سامان‌سرای منطقه چهار تهران توزیع شده است.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه طرح «یه لقمه مهربونی» امسال متناسب با فرایندهای پیش بینی شده توسعه پیدا کرده، اظهار کرد: طرح «حمایت رستوران داران از محرومان پایتخت» هم امسال در راستای این طرح، به صورت فرایند محور و گسترده تر اجرا می شود.
وی با اشاره به چگونگی اجرای طرح «حمایت رستوران داران از محرومان پایتخت» گفت: در سال های اخیر در بسیاری از کلان شهرها از جمله تهران، رستوران گردی به یکی از تفریحات مردم در طبقات متوسط و بالا تبدیل شده، عموما در رستوران، حجم غذاهای زیادی سفارش داده می شود که بسیاری از آنها دست نخورده باقی می ماند، الگوی مشخصی برای جمع آوری مازاد غذای رستوران ها وجود ندارد و در پایان روز به غذاهای مازاد دورریز شهر تهران افزوده می شود.
قدیمی افزود: همچنین بسیاری از رستوران های معروف و شناخته شده برای حفظ اعتبار خود و حفظ ارزش غذایی سعی می کنند که غذای سالم را در اختیار مشتریان قرار دهند و در پایان روز حجم زیادی از غذاهای دست نخورده و مازاد را دور می ریزند.
وی گفت: براین اساس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران طرح «حمایت رستوران داران از محرومان پایتخت» را در راستای فرهنگ سازی و تغییر سبک زندگی مردم برای کمک به محرومان را اجرا می کند که یک ماه پیش از آغاز ماه مبارک رمضان همکاران این سازمان برای معرفی طرح به رستوران ها مراجعه کردند و تاکنون 2هزار و 250 رستوران شهر تهران در این طرح مشارکت می کنند.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه طرح «حمایت رستوران داران از محرومان پایتخت» تا پایان سال ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: حجم قابل توجهی از زیرساخت ها از جمله حمل و نقل برای جمع آوری غذای مازاد از رستوران ها، بازسازی این غذاها بدون پرداخت هزینه مجدد و توزیع آنها بین نیازمندان و آسیب دیدگان شهر تهران در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در طرح «حمایت رستوران داران از محرومان پایتخت» نقش تسهیل گر را به عهده دارد، افزود: این طرح عمدتا توسط تشکل های غیردولتی و رستوران ها انجام می شود که با اجرای آن ظرف یک سال آینده الگویی برای نحوه جمع آوری و اهدای غذاهای مازاد رستوران ها تعریف خواهد شد.
قدیمی گفت: بر اساس آمار غذای دریافت شده از مجموع رستوران ها و سامانه 4379، تاکنون 126هزار و 241 نفر از نیازمندان و افراد آسیب دیده شهر تهران، در ماه مبارک رمضان، میهمان سفره اطعام خیرین و رستوران دارهای این شهر شدند.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در سطح شهر تهران، 12هزار خانواده نیازمند شناسایی شده، گفت: این خانواده ها در بافت شهری و یا محله های فقیرنشین خاص همچون محله هرندی و امامزاده یحیی(ع) و سکونتگاه های غیررسمی در مناطق 18 و 20 از جمله کوره های آجرپزی زندگی می کنند و برخی از آنها هم فقرای شهری در سطح شهر تهران هستند.
وی افزود: علاوه بر این 12هزار نفر و جمعی از خیریه ها و تشکل های مردم نهاد، مراکز سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از جمله سامانسراها، مراکز پرتو، مددسراها، مراکز بهاران از هدایای شهروندان و رستوران ها بهره مند خواهند شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.