به گزارش ایرنا ، محمدرضا یوسفی روز دوشنبه در آئین یادبود هنرمند فقید نقی سیف جمالی ، از هنرمندان عرصه تئاتر ، تلویزیون و سینمای شهرستان ورامین که در فرهنگسرای رازی ورامین برگزار شد اظهار کرد: این که هنرمندی 59 سال از عمر خود را در یک شهر زندگی کرده باشد ولی برایش حتی یک مراسم نکوداشت برگزار نشده باشد جای بسی تأسف است.
وی بیان کرد: هیچ کدام از هنرمندان ایران اسلامی اهل تجملات و تشریفات زیاد نیستند ، برگزاری یک همایش و یا مراسم نکوداشت می تواند آنان را به افتخار آفرینی در عرصه هنر تشویق کرده و تا آخر عمر ، بستری مناسب برای رشد و تعالی هنر آنان فراهم کند .
یوسفی گفت: البته در کنار مسئولان ، جامعه هنری نیز باید پیگیر مسائل و مشکلات خود و دیگر دوستانشان باشند چرا که ممکن است در پس مشکلات و مسائل کاری، هنرمندان و مشکلات آنان مغفول بماند.
وی افزود: با راه اندازی بانک اطلاعات جامع هنرمندان می توان به شناختی کامل از وضعیت این قشر مهم از جامعه دست یافت تا ضمن بررسی وضعیت زندگی و فعالیت هنری آنان، زمینه دست یابی سریع به اطلاع این افراد فراهم شود.
فرماندار ورامین اظهار کرد: مسئولان فرهنگی و هنری در تقویم اجرایی شهرستان باید روزی را به هنرمندان اختصاص دهند تا در این روز از زحمات ، تلاش ها و مجاهدت های هنرمندانی که با هنر متعالی خود در پیشبرد اهداف فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بر می دارند تقدیر به عمل آید.
یوسفی گفت: امروز جامعه اسلامی بیش از هر چیز دیگر به اخلاق نیاز دارد و این مهم باید در عرصه های مختلف سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی و هنری نمود داشته باشد ، ملت ایران میراث دارد فرهنگی است که اخلاق در صدر آن قرار دارد بنابراین همه افراد به ویژه هنرمندان وظیفه دارند که این اخلاق حسنه را هنرمندان به جامعه عرضه کنند.
نقی سیف جمالی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون 4 اردیبهشت در سن 59 سالگی بر اثر سکته قلبی در بیمارستان شهید رجایی تهران دار فانی را وداع گفت.
این بازیگر که طی سال های اخیر در عرصه تئاتر و سینما حضور فعالی داشت، در نمایش های سقراط به کارگردانی حمیدرضا نعیمی، ترور به کارگردانی حمیدرضا نعیمی، چمدان به کارگردانی فرهاد آئیش و ... به روی صحنه رفت.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.