به گزارش ایرنا ، محمدکرم محمدی روز یکشنبه در نشست مدیران شهرستان پیشوا گفت : تکمیل جاده دسترسی پیشوا به اتوبان قم –گرمسار، روکش آسفالت جاده اصلی ورامین-پیشوا، حدفاصل میدان شهید اردستانی تا انتهای حوزه شهرستان پیشوا، تعریض و روکش آسفالت محورهای مواصلاتی تعدادی از روستاها و تامین روشنایی محور پیشوا – شریف آباد بخشی از اقدامات حوزه راه است که می باید تا پایان سال با تلاش مدیران شهرستان به سرانجام برسد.
وی افزود: در حوزه گازرسانی شهرستان نیز اجرای طرح 70 کیلومتر گازرسانی که در سفر معاون اول ریاست جمهوری به شهرستان مصوب گردید و بخشی از آن نیز اجرایی گردیده و همچنین گازرسانی به حفرات خالی و مکان های جمعیتی و روستاهای فاقد گاز از دیگر اقدامات در دستور کار این شهرستان است.
محمدی گفت: اجرای پروژه پوشش انهار به طول 20 کیلومتر با توجه به ضرورت صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب محدود کشاورزی از دیگر اولویت های پیشوا تا پایان سال جاری است که می باید به منظور حمایت از بخش کشاورزی و افزایش بهره وری از آب انجام شود.
وی بیان کرد: در حوزه ورزش ، عملیاتی کردن پروژه استادیوم 5 هزار نفری پیشوا، تکمیل مجتمع ورزشی طارند، احداث پروژه استخر جلیل آباد و تعمیرات اساسی سالن های ورزشی سطح شهرستان با اولویت سالن جلیل آباد را می توان جزو مهمترین نیازهای منطقه به ویژه قشر جوان دانست که به صورت جدی دستور کار قرار دارد.
فرماندار پیشوا با اشاره به ضرورت ارتقای زیرساخت های درمانی گفت: تجهیز و راه اندازی مرکز درمانی شهید مهتدی، تکمیل، تجهیز و راه اندازی مرکز درمانی تامین اجتماعی، تعیین تکلیف نمودن پروژه راه اندازی بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیشوا و شبانه روزی نمودن و تجهیز امکانات خانه های بهداشت و درمانگاه های روستایی از مهمترین برنامه هایی است که در سال جاری برای بهبود وضعیت درمانی شهرستان اجرا خواهد شد.
محمدی گفت: تکمیل و راه اندازی سالن اجتماعات یک هزار نفری شهرداری و توجه جدی به پروژه های مبلمان شهری نیز از ضروریات و خواسته های مردم این منطقه است که می باید تا پایان سال جاری اجرایی شود.
وی اظهار کرد: احداث 3 باب مدرسه و تعمیرات اساسی ، مقاوم سازی 6 باب مدرسه در سطح شهرستان و تعیین تکلیف مجتمع ورزشی – فرهنگی دانش آموزی علی آباد خالصه که چندین سال است نیمه کاره رها شده از مهمترین برنامه های حوزه آموزش و پرورش پیشوا می باشد.
فرماندار پیشوا اظهار کرد: احداث سایت اداری شهرستان، احداث فرهنگسرا، تجهیز امکانات و فضای اداری تعدادی از ادارات، استقرار اداراتی که تاکنون در سطح شهرستان مستقر نشده اند و تکمیل و راه اندازی پروژه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی شهیدان جنیدی از جمله مهمترین برنامه ها و اولویت های شهرستان در سال جاری است.
نماینده دولت در شهرستان پیشوا گفت: تعمیر، تصویب و ابلاغ بازنگری طرح هادی روستاهای سطح شهرستان که بیش از 10 سال از زمان تصویب طرح آنها گذشته، بهسازی روستاها و اجرای طرح هادی آنها با اولویت بندی روستاهایی که در آن ها کمتر کار شده است، تعویض شبکه های فرسوده آب شرب در سطح شهر و روستا و حصارکشی و افزایش ضریب امنیت تاسیسات خدمات رسان در سطح شهرستان از دیگر اهداف و برنامه های شهرستان در سال 96 است.
محمدی افزود: تکمیل فاز اول حوزه علمیه برادران، کمک به مساجد سطح شهرستان و مقاوم سازی تعدادی از آنها و ایجاد ایستگاه قطار شهری در منطقه سناردک با لحاظ نمودن سکو و امکانات رفاهی برای مسافرین از مهمترین برنامه های در دست اقدام در پیشوا است.
پیشوا با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:‌موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.