به گزارش ایرنا اقبال شاکری، روز سه شنبه در سیصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر افزود: در بررسی‌های انجام شده شهرداری تهران تا مرحله ابلاغ اخطار، کار خود را انجام داده است.
وی با بیان اینکه بار اصلی ایمنی در شهر بر دوش سازمان آتش‌نشانی افتاده، گفت: این سازمان بازدیدهایی را برای شناسایی ساختمان‌های پرخطر انجام داده به طوری که 17 هزار بازدید در سطح شهر تهران انجام شده که 6 درصد آنها مربوط به ساختمان‌های مسکونی بوده است.
شاکری با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی و تشکیل 6 کارگروه تخصصی در جریان بررسی حادثه ساختمان پلاسکو، تاکید کرد: در جریان بررسی‌ها موضوعات مختلفی از جمله مباحث حقوقی که در جریان آنها باید تعیین تکلیف مبحث 22 مقررات ساختمان توسط وزارت راه، لایحه ایمنی ملی کشور، لایحه مدیریت بحران کشور و پیشنهاد طرح اعلام عمومی ساختمان‌های ناامن تهران توسط شورا به صورت جدی مدنظر قرار گیرد.
همچنین در این جلسه حمزه شکیب عضو کمیته تخصصی بررسی ابعاد حادثه پلاسکو، گزارش ابعاد فنی، مدیریتی و حقوقی حادثه ساختمان پلاسکو را قرائت کرد.
به گزارش ایرنا، ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه (30 دی 95) دچار حریق شد و پس از حدود سه ساعت عملیات اطفا حریق، ساختمان به یکباره فروریخت.
دراین حادثه 16 آتش نشان درحین انجام ماموریت اطفا حریق، به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و 5 شهروند نیز جان خود را از دست دادند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روزی با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/ 7244 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.