به گزارش ایرنا، علیرضا کارگری روز چهارشنبه در جریان بازدید از روند اجرای پروژه فاضلاب شهرک گلشهر قرچک گفت: مطالعات اجرای طرح فاضلاب شهرستان قرچک و شهرک های اطراف آن از سال 87 به تصویب رسید و طی سه سال گذشته گام های موثری برای اجرای آن برداشته شد.
وی افزود: 13 کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب امسال در قرچک اجرا شده و مجموع خطوط اجرا شده طی سه سال گذشته به 50 کیلومتر رسیده است.
کارگری اظهار کرد: با پیگیری وزارت نیرو، احداث تصفیه خانه فاضلاب قرچک نیز در حال نهایی شدن است که با دریافت تسهیلات و طی شدن مراحل قانونی اجرای آن آغاز خواهد شد.
وی یکی از مشکلات شهرک های تازه تاسیس قرچک را عدم تأمین سیستم فاضلاب آن اعلام کرد و افزود: رعایت نکردن استاندارد در احداث شهرک های جدید باعث شده تا مسائلی مانند دفع فاضلاب آن ها مشکلاتی را برای ساکنان به همراه آورد که با کمک شهرداری و احداث کانال های سطحی تا حدودی این مشکلات برطرف شده است.
فرماندار قرچک نیز در حاشیه این بازدید گفت: رفع مشکل جمع آوری فاضلاب شهر قرچک و شهرکهای اقماری در اولویت مسئولان قرچک قرار دارد چرا که این امر با سلامت عمومی شهروندان در ارتباط است و می تواند باعث بازگردانی آب در شبکه توزیع شود.
مسعود مرسل پور افزود : در هنگام احداث شهرک های جدید به هیچ یک از مسائل زیرساختی توجه نشده و حتی جداول داخلی شهرک برای هدایت آب های سطحی نیز احداث نشده است.
وی از اجرای شبکه فاضلاب به عنوان راهکاری قطعی جمع آوری فاضلاب شهری یاد کرد و اظهار کرد: اجرای طرح فاضلاب و ساخت تصفیه‌خانه نه ‌تنها در جلوگیری از آلودگی زیست ‌محیطی مؤثر است بلکه با پساب تولیدی از این تصفیه‌خانه‌ها بخش عمده ای از مشکلات کمبود و محدودیت آب کشاورزی کاهش می‌یابد.
قرچک با بیش از 250 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
در بارندگی های هفته های اخیر به دلیل عدم توجه به سیستم دفع آب های سطحی ، بسیاری از شهرک های جدید قرچک با مشکل آب گرفتگی مواجه شده بودند که این امر تردد مردم را با مشکل بسیاری همراه کرده بود.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.