مجتبی جلالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این وضعیت جوی برای نیمه شمالی و غربی استان تهران پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: بالاآمدن موقتی سطح آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب و آب گرفتگی بعضی معابر، لغزندگی جاده های مواصلاتی کوهستانی و خطر برخورد صاعقه احتمال می رود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران توصیه کرد: شهروندان از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به جد خودداری کنند همچنین عدم صعود به ارتفاعات، محکم کردن سازه های موقت، پوشش گلخانه ها، تابلوهای تبلیغاتی و اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از محصولات کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.

جلالی با اشاره به اینکه دمای هوای تهران در اواسط هفته گرم خواهد شد گف: از دوشنبه(پانزدهم اردیبهشت) تا چهارشنبه (هفدهم اردیبهشت) افزایش نسبی دما بین ۳ تا ۶ درجه سانتی گراد انتظار می رود.

به گزارش ایرنا، مخاطراتی مانند سیل، توفان، آتش‌سوزی جنگل و از این قبیل به گونه‌ای هستند که به وسیله سیستم‌های هشدار اولیه (مانند سامانه‌های هواشناسی) یا قابل پیش‌بینی هستند یا  زود از وقوع آنها مطلع می‌شویم و می‌توانیم خود و خانواده خود را نجات دهیم. سازمان هواشناسی اخطاریه های خود را در سه سطح «زرد » ، «نارنجی» و «قرمز» منتشر می کند؛ سطح زرد معادل اطلاعیه سازمان هواشناسی بوده و افراد باید برای حوادث احتمالی به گوش باشند و آخرین اخبار را از رسانه های معتبر دریافت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.