مهدی درخشانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اثربخشی نقد و ارزشیابی محتوای کتب درسی، مشارکت معلمان و استفاده از تجارب آنها و تلفیق تجربه و تخصص علمی کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت و برنامه ریزان درسی امری ضروری و مورد تاکید است.
وی با اشاره به اثربخشی نقد و ارزشیابی محتوای کتب درسی، گفت: مشارکت معلمان و استفاده از تجارب آنها و تلفیق تجربه و تخصص علمی کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت و برنامه ریزان درسی امری ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران خاطر نشان کرد:این نقد و ارزشیابی با هدف بهبود وارتقاء محتوا، مفاهیم،اصول یاددهی ویادگیری، روش ارزشیابی  وایجاد نوآوری وگشودن افق های جدید جهت اصلاح بخشهای مختلف کتاب انجام می شود.
وی افزود: این برنامه از طریق سامانه اعتبارسنجی که یک سیستم تعاملی هوشمند بین گروه های تالیف، روسای گروه های تحلیل محتوای استانی، دبیرخانه های کشوری دروس و دبیران مشارکت کننده در فرایند نقد و ارزیابی به موازات تالیف کتاب های درسی و دیگر اجزای بسته های آموزشی است،انجام می شود.
درخشانی ادامه داد: ظرفیت های پیش بینی شده در این سامانه به گونه ای است که رویکرد تالیف مشارکتی و چند تالیفی را که از سیاست های اساسی سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی در سند تحول و برنامه درسی ملی است، محقق می سازد.
این مقام مسئول گفت:آموزگاران می توانند با مشارکت و هم افزایی در تولید کیفی محتوای آموزشی وتحلیل سازنده با ورود به سامانه اعتبارسنجی کتب درسی به آدرس http://etebarsanji.org اقدام کنند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران یادآور شد: زمان مشارکت ونظر دهی تا ۱۵ اردیبهشت ۹۹ است.
آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند، رودهن، پردیس، شهرری (ری یک و ۲)، پاکدشت، پیشوا، ورامین، قرچک، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه، جوادآباد، اسلامشهر، رباط کریم، شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان (یک و۲) است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.