دکتر حسین لیاقتدار روز پنج‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس اطلاعات موجود در سامانه یکپارچه سلامت(سیب) وزارت بهداشت، ۳۸ هزار تبعه خارجی شامل اتباع افغانستانی و عراقی در شهرستان قرچک سکونت دارند که تاکنون ۳۰ هزار نفر از این افراد شناسایی و در طرح غربالگری شرکت کردند.

وی افزود: با اجرای طرح شناسایی اتباع که با همکاری سپاه پاسداران و بسیج در قالب ۲۱۰ نفر همکار وزارت بهداشت انجام شد، مابقی اتباع شناسایی و اطلاعات مربوط به سلامتی آنان در امکان ابتلا به بیماری کرونا، ثبت شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک تصریح کرد: تاکنون ۲۴۰ هزار نفر از جمعیت ۲۷۰ هزار نفری شهرستان قرچک در طرح ملی غربالگری کرونا شرکت کرده‌اند که این تعداد، ۹۶ درصد از کل جمعیت را شامل می‌شود.

لیاقتدار با تأکید بر این که تمامی افراد مبتلا به کرونا به صورت رایگان درمان می‌شوند اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس آموزه‌های دینی، تمامی امکانات بهداشتی و درمانی را عادلانه بین تمامی افراد چه شهروندان ایرانی و چه اتباع خارجی تقسیم می‌کند و اتباع بستری در بیمارستان قرچک به صورت رایگان درمان می‌شوند.

وی تصریح کرد: تلاش مسئولان در کنترل شیوع کرونا با اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستورالعمل‌های طرح فاصله‌گذاری اجتماعی زمانی محقق می‌شود که مردم نیز همکاری لازم را با مسئولان داشته باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک افزود: در صورتی که مردم اصل ماندن در خانه را رعایت کنند، با یاری خداوند می‌توان بر ویروس کرونا غلبه کرد.

شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.