به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار محسن خانچرلی در این باره اظهار داشت: با به دست آوردن اخبار و اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی سودجو در شهرستان بهارستان اقدام به استخراج ارز دیجیتال( بیت کوئین) می کنند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از یک سری اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق به شناسایی محل تولید ارزهای دیجیتال در منطقه قلعه میر شده و با هماهنگی قضائی به بازرسی از محل مورد نظر پرداختند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از محل مورد نظر، ۴۰۰ دستگاه ماینر (استخراج ارز دیجیتال) کشف که برابر اعلام کارشناسان ارزش آن ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

خانچرلی با اشاره به دستگیری ۲ متهم در این رابطه و معرفی آنان به مرجع قضائی، گفت: استفاده از دستگاه های ماینر، نیاز به برق زیادی داشته لذا متهم که با استفاده از برق یارانه ای واحدهای صنعتی اقدام به فعالیت غیرقانونی کرده بود با اشراف اطلاعاتی پلیس به دام افتاد.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد اما در سال های اخیر دستگاه هایی مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده است که واردات و استفاده از آنها در ایران غیر مجاز است.

شهرستان بهارستان در جنوب غربی استان تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.