بهمن خطیبی روز پنج‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با اقدامات موثر صورت گرفته از سوی ستاد مقابله با کرونا شهرستان قرچک و همراهی مردم با مسئولان، وضعیت شیوع بیماری در این شهرستان تحت کنترل است ولی برای تثبیت این وضعیت همه موظفند تا نسبت به اجرای مصوبات ستاد کرونا اقدام کنند.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، اتباع افغانستان ساکن در شهرستان نیز لازم است تا ضمن رعایت مسائل بهداشتی، در طرح ملی غربالگری شرکت کنند که به منظور تحقق این مهم، از توان و ظرفیت ۲۱۰ نفر از بسیجیان استفاده می‌شود.

وی با اشاره به پایان تعطیلات رسمی و غیررسمی نوروز و بازگشت برخی از شهروندان قرچکی از سایر استان‌های کشور گفت: همه افراد موظفند تا با رعایت اصل ماندن در خانه و پرهیز از ترددهای غیرضروری، درصورت امکان، خرید مایحتاج ضروری را به صورت اینترنتی انجام دهند.

خطیبی افزود: به منظور انجام امور بانکی، لازم است تا افراد ضمن عدم مراجعه حضوری در بانک‌ها، امور بانکی را به صورت الکترونیک انجام داده و از مبادله اسکناس پرهیز کنند.

فرماندار قرچک تصریح کرد: شستن مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله حداقل یک‌ونیم متری با دیگران در صورت ضرورت حضور در اماکن عمومی فراموش نشود.

وی تأکید کرد: شهروندان قرچکی از مراجعه غیرضروری به تهران پرهیز کنند و تردد با اتوبوس و مترو را به عنوان تهدید سلامتی، به حداقل برسانند.

خطیبی افزود: شهروندانی که تا کنون در طرح غربالگری الکترونیکی کرونا شرکت نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه www.salamat.gov.ir، وضعیت سلامتی خود را ثبت کنند.

وی از اتباع خارجی مقیم در شهرستان قرچک خواست تا با اکیپ‌های غربالگری که بمنظور رعایت بهداشت و پیشگیری از شیوع ویروس فعالیت خواهند کرد، همکاری داشته باشند.

شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.