به گزارش روز سه‌شنبه مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، داوود لطفی اظهارداشت: مراجعه شهروندان به دفاتر خدمات الکترونیک شهر صفر نشده اما کاهش چشمگیری داشته که دلیل آن آشنانبودن برخی به روش‌های غیرحضوری است.

وی گفت: برخی شهروندان با روش‌های غیرحضوری برای دریافت خدمات هنوز آشنا نیستند و اصرار به مراجعه حضوری به دفاتر داشتند که آنان را راهنمایی کردیم تا از روش‌های غیرحضوری استفاده کنند.

لطفی افزود: به افرادی که واقعا توانایی نداشتند، با رعایت همه جوانب به صورت حضوری خدمت‌رسانی انجام شد و مشکلی در این زمینه وجود نداشت.

مدیرعامل موسسه فناوران شهر دلیل کاهش مراجعه شهروندان به دفاتر خدمات الکترونیک شهر را دارای دو جنبه عنوان کرد و گفت: دلیل نخست این است که افراد به صورتی غیرحضوری کار مورد نظر خود را انجام دادند و خدمت لازم را گرفتند و جنبه دوم به این موضوع بازمی‌گردد که فرد از گرفتن خدمت فعلا صرف نظر کرده اما منصرف نشده است، هر دو عامل سبب شده تا مراجعه به دفاتر کم شود.

وی از ادامه روند کنونی خدمت‌رسانی دفاتر خدمات الکترونیک شهر خبر داد و افزود: روند کاری دفاتر همچنان به صورت دورکاری و شیفت‌بندی کارکنان ادامه دارد و علاوه بر این، آموزش‌های لازم به شهروندان و تشویق آنان برای استفاده از خدمات غیرحضوری نیز انجام می‌شود.

لطفی با بیان اینکه بخش‌هایی از خدمات هم هنوز به صورت حضوری انجام می‌شود، اظهارداشت: در حال بررسی هستیم که آیا شرایط هم به لحاظ قانونی و هم امکانات مهیاست که خدمات دیگر هم غیرحضوری شود یا خیر؟

مدیرعامل موسسه فناوران شهر گفت: به عنوان مثال در روند پرونده‌های شهرسازی بخش‌هایی الزاما غیرحضوری است، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز بر این موضوع تاکید دارد و از موسسه فناوران شهر درخواست کرده که در صورت امکان کارها غیرحضوری انجام شود.

وی افزود: موضوع را از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران پیگیری می‌کنیم که آیا امکانات لازم برای ارایه غیرحضوری خدمات وجود دارد یا خیر که البته همه این موارد زمان‌بر است و در کوتاه مدت محقق نمی‌شود.  

لطفی بیان کرد: تاکنون موردی از تعطیلی دفاتر خدمات الکترونیک شهر نبوده است.

براساس این گزارش، پیشتر شهرداری تهران با فراهم سازی امکان دورکاری یک سوم کارکنان دفاتر خدمات الکترونیکی شهر از شهروندان خواسته بود که خدمات این مجموعه را از منزل دریافت کنند و نیازی به مراجعه حضوری آنها نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.