عبدالعظیم رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس ابلاغ وزارت کشور در طرح فاصله گذاری اجتماعی و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ورود مسافران شهرهای شمالی به شهرستان پردیس ممنوع است.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی طرح، ورودی شهرستان پردیس از سوی دماوند مسدود خواهد شد و مسافرین تهران بدون عبور از داخل شهر پردیس به طرف کمربندی بومهن هدایت می‌شوند.

فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به هدف اجرای طرح، اظهار داشت: اگر درصد پایینی از مسافران شهرهای شمالی به ویروس کرونا مبتلا باشند با این اقدام احتیاطی بیماری آنها در زمان توقف به شهروندان منتقل نمی‌شود.

رضایی تاکید کرد: شهرستان پردیس سیزدهم فروردین در "روز طبیعت"  میزبان هیچ مسافری در نقاط تفرجگاهی، حاشیه رودخانه های جاجرود، سیاهرود و بوستان‌های شهری نخواهد بود.

وی با اشاره به مشارکت و مساعدت دهیاران، بخشداران و شهرداران در جلوگیری از تردد شهروندان به بوستان ها در روز طبیعت اظهار داشت: باهمکاری نیروی انتظامی و دستگاه‌های خدمات رسان یاد شده، ورودی بوستان ها و نقاط تفرجگاهی در سطح شهرستان درروز طبیعت مسدود خواهد شد.

فرماندار شهرستان پردیس ضمن گلایه از مسافران شهرهای شمالی، عنوان کرد: برخی از مسافران شهرهای شمالی سفر به زادگاه خود را مسافرت نمی دانند و با وجود توصیه های فراوان بدون توجه به اهمیت سلامت خود و سایر شهروندان برای گذراندن تعطیلات نوروزی مانند سال‌های گذشته،  راهی زادگاه‌های خود شدند.

رضایی گفت: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در تمام نقاط کشور در حال اجرا است و این طرح دراستان تهران به دلیل نزدیکی شهرها و تردد کارمندان، محدودیت تردد بین شهرستانی اجرا نمی‌شود.

وی ادامه داد: طی یک ماه ونیم گذشته توصیه پزشکان در مورد پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در سطح شهرستان اطلاع رسانی شده اما برخی از شهروندان خطر شیوع بیماری را هنوز جدی نگرفته و هنوز در خیابان ها تردد داشتند.

فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به تعطیلی بیش  از ۹۰ درصد مغازه‌ها خاطر نشان کرد: در حال حاضر تنها اصناف عرضه کننده مواد غذایی فعالیت دارند و به منظور کاهش تردد شهروندان و بر اساس مصوبه ابلاغی سایر اصناف تعطیل هستند.

فرماندار شهرستان پردیس ضمن تقدیر از همراهی شهروندان و مسولین در مقابله با شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: شهروندان با رعایت توصیه‌های بهداشتی، شهرداری های پردیس و بومهن با ضد عفونی معابرو فرمانداری با حمایت از واحدهای تولید کننده مواد بهداشتی مورد نیاز با این بیماری مقابله کردند.

وی ادامه داد: برخی از شهروندان به توصیه های بهداشتی بی توجه هستند، این افراد مسئول عوارض جبران ناپذیر این بیماری خطرناک هستند و به این افراد توصیه می‌شود برای حفظ سلامت خود و سایرین فقط در موارد بسیار ضروری از منازل خود خارج شوند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزرات بهداشت اظهار داشت: از ظهر دیروز تا امروز ۲ هزارو ۹۰۱مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به ۳۸هزارو ۳۰۹ نفر رسیده است.

تاکنون ۱۲ هزارو ۳۹۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شدند و این روند رو به افزایش است.

در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۳ نفر جان خود را از دست دادند و در مجموع در گذشتگان این بیماری در کشور به ۲ هزار و ۶۴۰نفر رسیده است.

تا صبح امروز بیش از ۵۰ میلیون نفر در غربالگری کرونا و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا مشارکت کردند.

توصیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه مشارکت مردم برای شرکت در تست غربالگری ویروس کرونا از طریق سامانه salamat.gov.ir است.
شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.