عبدالعظیم رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون در حدود۵۰ نفراز مسافران مشکوک به بیماری  توسط  نیروهای امدادی شناسایی و برای بررسی بیشتر به اورژانس و شبکه بهداشت و درمان شهرستان معرفی شدند.

وی ادامه داد:  نیروهای خدمات رسان در ایستگاه پایش وغربالگری کرونا از صبح روز ۲۸ اسفند ماه سال گذشته در محل عوارضی تهران- پردیس  مستقر و به طور شبانه روزی در حال خدمات دهی به مسافران هستند.

فرماندارشهرستان پردیس با بیان اینکه عوارضی تهران- پردیس یکی از خروجی‌های مهم و پر تردد تهران است، خاطرنشان کرد: پایش سلامت مسافران توسط نیروهای هلال احمر و با کمک شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، اورژانس و آتش‌نشانی در حال انجام است.

رضایی عنوان کرد: تمام سرنشینان خودروها با دستگاه تب سنج توسط کارشناسان هلال احمر آزمایش و افراد مشکوک به بیماری برای بررسی بیشتر به کنار اتوبان هدایت شده و در صورت لزوم  برای درمان به مراکز درمانی اعزام می‌شوند.

وی ضمن گلایه از شهروندانی که با دلایل موجه و یا غیر موجه راهی سفر شدند، خاطر نشان کرد: در روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه سال گذشته، حجم خروجی مسافران از این مسیر بسیار زیاد بود.

فرماندارشهرستان پردیس با تاکید بر اهمیت قطع زنجیره ارتباط مردم به منظور رفع مشکل کرونا، اظهار داشت: مسافران پس از رسیدن به مقصد در خانه‌ها بمانند تا زنجیره انتقال ویروس قطع بشود.

رضایی گفت: تردد مسافران دراین مسیر کاهش چشمگیری داشته است، تمام رفت و آمدها در این مسیر تا رفع بیماری کرونا به دقت رصد و پایش می‌شود.

وی ادامه داد: مسولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند و زحمات آنها قابل تقدیر است.

فرماندار شهرستان پردیس ضمن تقدیر از خدمات رسانی اورژانس، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان، اظهار داشت: آتش نشانی از ابتدای شیوع بیماری کرونا نقش مهمی در ضدعفونی معابرعمومی داشته و خدمات رسانی شهرداری‌های بومهن و پردیس تا رفع کامل خطر بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.

اصناف غیر ضروری در شهرستان پردیس تعطیل می شوند

فرماندار شهرستان پردیس گفت: برخی ازمراکز خدماتی غیر ضروری شهرستان به منظور کاهش تردد و قطع زنجیره ویروس کرونا تعطیل می‌شوند.

وی با اشاره به تراکم جمعیتی در شهربومهن و تردد بالای آنها درسطح شهر اظهار داشت: فعالیت اصناف یکی از دلایل تردد شهروندان درسطح شهراست و تعطیلی برخی از صنوف که فعالیت آنها ضروری نیست در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه اصنافی که خدمات ضروری را ارائه میکنند به کار خود ادامه می دهند، اظهار داشت: بر اساس دستور رئیس جمهور  مبنی بر تعطیلی اصناف غیر ضرروی شاهد کاهش تردد شهروندان خواهیم بود.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزرات بهداشت اظهار داشت: از ظهر دیروز تا امروز یک هزارو ۷۶۲مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۴ هزارو ۸۱۱ نفر رسیده است.

تاکنون هشت هزارو ۹۱۳ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شدند و این روند رو به افزایش است.

در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۲ نفر جان خود را از دست دادند  و در مجموع در گذشتگان این بیماری در کشور به یک هزارو ۹۳۴نفر رسیده است.

تا صبح امروز بیش از ۴۱ میلیون نفر در غربالگری کرونا و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا مشارکت کردند.

توصیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه مشارکت مردم برای شرکت در تست غربالگری ویروس کرونا از طریق سامانه salamat.gov.ir است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.